Ήπια αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο

Παρά τις εκτιμήσεις, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ παρουσίασαν οριακή αύξηση μόλις 0,23% τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Μια νέα έρευνα από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες τάσεις στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Ενώ τον Απρίλιο του 2025 σημειώθηκε μια οριακή αύξηση 0,23% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους (Απρίλιος 2024), η γενική εικόνα του τελευταίου 12μηνου (Μάιος 2024 – Απρίλιος 2025) δείχνει μείωση των τιμών κατά 0,34%. Αξίζει να σημειωθεί ότι, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα (Μάρτιος 2025), οι τιμές τον Απρίλιο του 2025 κατέγραψαν σημαντική μείωση κατά 0,79%.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών κατά το τελευταίο 12μηνο εντοπίζονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν:

  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: μείωση 9,43%
  • Τροφές και είδη για κατοικίδια: μείωση 5,98%
  • Τρόφιμα παντοπωλείου: μείωση 4,9%
  • Ζύμες νωπές & κατεψυγμένες: μείωση 4,05%
  • Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: μείωση 3,3%

Το ΙΕΛΚΑ εξηγεί ότι οι μειώσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της σταδιακής ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία του COVID-19, καθώς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού για ορισμένα είδη.

Σε ποια προϊόντα καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών;

Αντίθετα, υπάρχουν και κατηγορίες προϊόντων που παρουσίασαν αυξήσεις τιμών κατά το ίδιο 12μηνο. Οι σημαντικότερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε:

  • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: αύξηση 14,45%
  • Φρέσκα κρέατα: αύξηση 10,08%
  • Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: αύξηση 2,79%
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: αύξηση 1,80%
  • Νερά, αναψυκτικά, χυμοί: αύξηση 1,55%

Στην συγκράτηση των τιμών από τα σούπερ μάρκετ συνέβαλαν διάφοροι παράγοντες:

  • Κυβερνητικές παρεμβάσεις: Το πλαίσιο λειτουργίας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ επηρεάζεται από αυστηρούς θεσμικούς κανόνες. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η εφαρμογή του νέου κώδικα δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες.
  • Εντατικές προσφορές και εκπτώσεις: Το οργανωμένο λιανεμπόριο προσφέρει πληθώρα προσφορών και εκπτώσεων, τόσο σε αριθμό όσο και σε ποσοστό, κάτι που επηρεάζει άμεσα τις τελικές τιμές που βλέπει ο καταναλωτής.
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων: Οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μπορούν να ανταποκριθούν ταχύτερα στις μειώσεις τιμών λόγω της γρήγορης ανακύκλωσης των αποθεμάτων τους. Αγοράζουν νέα προϊόντα πιο συχνά, αντανακλώντας γρηγορότερα τις αλλαγές στις τιμές προμήθειας.
  • Αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Οι μεγάλες αλυσίδες διαθέτουν ευρύτερη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα μερίδια πώλησης των οποίων έχουν αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτά τα προϊόντα συνήθως προσφέρονται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές.

δειτε ακομα

δειτε ακομα