Αναμένονται αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του ψηφιακού δελτίου αποστολής, ένα μέτρο που η κυβέρνηση θεωρεί κρίσιμο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Η προγραμματισμένη έναρξη της πρώτης φάσης, την 1η Απριλίου 2025, αναβάλλεται.
Το Υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ανακοινώσει άμεσα τη νέα ημερομηνία για την ενεργοποίηση του μέτρου, το οποίο αφορά πάνω από 150.000 επιχειρήσεις σε 25 κλάδους της οικονομίας. Στόχος είναι να δοθεί στις επιχειρήσεις ο απαραίτητος χρόνος για να προσαρμοστούν και να εξοικειωθούν με το νέο εργαλείο της ΑΑΔΕ.
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, ανέφερε ότι, λόγω των πρόσφατων διευκρινίσεων και τροποποιήσεων, ίσως χρειαστεί μια μικρή προσαρμογή στα χρονοδιαγράμματα, συμπεριλαμβανομένης και της Β’ φάσης. Οι συζητήσεις με το Υπουργείο Οικονομικών είναι σε εξέλιξη και οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν σύντομα.
Εξαιρέσεις από την υποχρέωση έκδοσης ψηφιακού δελτίου αποστολής
Υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις διακίνησης που εξαιρούνται από την υποχρέωση έκδοσης και διαβίβασης ψηφιακού δελτίου αποστολής:
- Μεταφορά επαγγελματικής εγκατάστασης
- Διακίνηση παγίων (όχι προς πώληση) και ανταλλακτικών μεταξύ εγκαταστάσεων, για αποκατάσταση βλαβών
- Διακίνηση αποθεμάτων εντός της ίδιας εγκατάστασης ή μεταξύ εγκαταστάσεων σε απόσταση έως 10 χιλιόμετρα
- Διακίνηση λατομικών προϊόντων, μεταλλεύματος, πέτρας, χαλικιού κ.λπ. από οντότητες εξόρυξης και παραγωγής αδρανών υλικών
- Διανομή δωρεάν πανεπιστημιακών συγγραμμάτων μέσω του συστήματος “Εύδοξος”
- Συναλλαγές λιανικής με παραστατικό αξίας (εκτός διακινήσεων μέσω ταχυμεταφορών και ενεργειακών προϊόντων)
- Διακίνηση εφημερίδων και περιοδικών προς εταιρείες ταχυμεταφορών ή συνδρομητές
Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα ακύρωσης παραστατικών πριν την έναρξη της διακίνησης, καθώς και άλλες διευκολύνσεις για τις επιχειρήσεις, κάνοντας τη μετάβαση στο ψηφιακό δελτίο αποστολής ομαλότερη.