ΙΕΛΚΑ: Σταθερές τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο

Αναλυτικός απολογισμός τιμών αποκαλύπτει σημαντικές μειώσεις στις εξής κατηγορίες: απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-9,36%), τροφές για κατοικίδια (-7,4%), βρεφικές τροφές (-4,42%), καθώς και είδη προσωπικής υγιεινής (-3,77%). Αυτές οι μειώσεις είναι αποτέλεσμα της σταθεροποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και των χαμηλότερων τιμών παραγωγής σε ορισμένα προϊόντα.

Αύξηση τιμών παρατηρείται κυρίως στις κατηγορίες μπισκότων, σοκολατοειδών, και γλυκισμάτων (+8,89%), καθώς και στα φρέσκα κρέατα (+3,05%) και αναψυκτικά (+3,01%). Σύμφωνα με μελέτη, οι διεθνείς τιμές πρώτων υλών, όπως ο καφές και το κακάο, έχουν σημαντική επίδραση στις τιμές των γλυκών και των ροφημάτων, ενώ οι αυξήσεις στο κρέας καταγράφονται ως αναμενόμενες λόγω της προοπτικής μείωσης του ζωικού κεφαλαίου το 2024. Επιπλέον, μείωση της παραγωγής σταφυλιών το 2023 μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση στις τιμές αλκοολούχων ποτών από τα μέσα του 2024.

Η μεγαλύτερη πτώση τιμών καταγράφηκε στα απορρυπαντικά και στα είδη καθαρισμού, στις τροφές για κατοικίδια, καθώς και στις παιδικές τροφές. Σημαντική είναι και η μείωση στην κατηγορία παντοπωλείου που περιλαμβάνει το ελαιόλαδο, με ποσοστό -1,85%. Από τις 23 κατηγορίες που εξετάστηκαν, 10 παρουσίασαν πτώση, ενώ 13 είχαν αύξηση.
shopping 2614155 1280 1

Παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές στα σουπερμάρκετ

Ακολουθούν οι κύριοι παράγοντες που διαμορφώνουν την τάση των τιμών στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ:

  1. Διαρκής αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Οι τιμές στα μεγάλα καταστήματα έχουν σταθεροποιηθεί τους τελευταίους μήνες, κυρίως λόγω της μεγάλης κλίμακας των προϊόντων που διακινούν.
  2. Η κατεύθυνση των τιμών πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές και η σταδιακή ομαλοποίηση της αγοράς. Οι διεθνείς δείκτες δείχνουν ήδη αύξηση για πολλές κατηγορίες τροφίμων.
  3. Κυβερνητικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν υπό αυστηρούς κανόνες, οι οποίοι περιλαμβάνουν και περιορισμούς σε προωθητικές ενέργειες.
  4. Προσφορές και εκπτώσεις. Οι συνεχείς προσφορές και εκπτώσεις στον οργανωμένο λιανικό εμπόριο αυξάνουν τις επιλογές για τους καταναλωτές.
  5. Γενικής κυκλοφορίας αποθεμάτων. Η γρήγορη κυκλοφορία των αποθεμάτων στα μεγάλα σημεία πώλησης διευκολύνει τη διαρκή προσαρμογή των τιμών.
  6. Επιρροή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Η αύξηση μεριδίων αγοράς για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στις μεγάλες αλυσίδες προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία στους καταναλωτές.

δειτε ακομα

δειτε ακομα