Η Ελλάδα συνεχίζει να λάμπει στον τουριστικό χάρτη, προσελκύοντας το ενδιαφέρον από κορυφαίες αγορές εισερχόμενου τουρισμού.
Η δυναμική του ελληνικού εισερχόμενου τουρισμού το 2025
Η Ελλάδα παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς για τουρίστες από βασικές αγορές, οι οποίες συνεισφέρουν το 75,2% των συνολικών τουριστικών εσόδων. Περισσότερο από το 50% των πολιτών αυτών των χωρών σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα μέσα στους επόμενους 3-6 μήνες, γεγονός που αναδεικνύει μία έντονη τάση για ταξίδι και θετικές προοπτικές στον ελληνικό τουρισμό.
Οι υψηλότερες ταξιδιωτικές προθέσεις προέρχονται από αγορές όπως η Ελβετία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Σουηδία, η Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με ποσοστά που κυμαίνονται από 53% έως 59%. Αντίθετα, πιο συγκρατημένη παραμένει η ζήτηση από τις ΗΠΑ, το Ισραήλ, την Πολωνία και τη Ρουμανία.
Ανάλυση και προοπτικές από την έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ
Η εμπεριστατωμένη μελέτη του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο «Market Outlook: Ταξιδιωτική συμπεριφορά και οικονομικές συνθήκες στις κύριες αγορές εισερχόμενου τουρισμού το 2025» αποτυπώνει τις τάσεις και προκλήσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν το τοπίο του ελληνικού τουρισμού το επόμενο έτος.
Η έρευνα, που διενεργήθηκε από την GWI σε 14 σημαντικές αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ιταλία, η Αυστρία και άλλες, καλύπτει σχεδόν τα τρία τέταρτα των τουριστικών εισπράξεων της Ελλάδας, καθιστώντας τα ευρήματα καθοριστικά για τη στρατηγική ανάπτυξης του τουριστικού τομέα.
Η τάση αύξησης των αεροπορικών θέσεων προς την Ελλάδα
Για το 2025 εκτιμάται αύξηση κατά 5,2% στις προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις προς την Ελλάδα, οι οποίες θα φτάσουν τα 28,5 εκατομμύρια, με το Ηνωμένο Βασίλειο να διατηρεί την πρώτη θέση προσφέροντας 5,7 εκατομμύρια θέσεις (20% του συνόλου) και τη Γερμανία να ακολουθεί με 4,8 εκατομμύρια θέσεις (17%).
Η Ελλάδα κατατάσσεται στο top-5 των προορισμών σε όλες τις μεσογειακές αγορές εκτός από τις ΗΠΑ και την Ελβετία, όπου βρίσκεται στην 6η θέση. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην πρωτιά της χώρας στην τουριστική αγορά του Ισραήλ.
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη
Παρά τις εντάσεις από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ, Κίνας και ΕΕ που αυξάνουν την οικονομική αβεβαιότητα και περιορίζουν τις διαθέσιμες ταξιδιωτικές δαπάνες, η Ελλάδα παρουσιάζει σταθερότητα και ισχυρή ζήτηση. Η ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας, σε συνδυασμό με την καλή σχέση ποιότητας-τιμής, καθιστούν την Ελλάδα εξαιρετικά ανταγωνιστική.
Στρατηγική ανάπτυξης και βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού
Η συνεχής προσαρμογή στις σύγχρονες τάσεις ταξιδιού και η εστίαση στην ποιοτική τουριστική εμπειρία είναι απαραίτητα στοιχεία για τη διατήρηση και ενίσχυση της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στον διεθνή τουριστικό χάρτη.
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μας και η προσεκτική διαχείριση των γεωπολιτικών και οικονομικών προκλήσεων θα διασφαλίσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, καθιστώντας τη χώρα μας προορισμό επιλογής για ασφαλείς και ποιοτικές διακοπές.