Επιβάτες κρουαζιέρας σε Μύκονο και Σαντορίνη θα πληρώνουν τέλος αποβίβασης 20 ευρώ εντός των επόμενων ημερών

Νέα ρύθμιση επιβάλλει αυξημένα τέλη αποβίβασης για τους επιβάτες κρουαζιεροπλοίων, υποστηρίζοντας την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και την ανάδειξη δημοφιλών νησιωτικών προορισμών.

Εφαρμογή αυξημένων τελών αποβίβασης για κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια

Στις προσεχείς ημέρες πρόκειται να υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση που θα καθορίζει αυξημένα τέλη αποβίβασης επιβατών κρουαζιερόπλοιων σε λιμάνια της Ελλάδας. Με βασικό στόχο την αποσυμφόρηση τουριστικών hotspots όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, η νέα νομοθεσία στοχεύει παράλληλα στην αύξηση των πόρων για αναβάθμιση των υποδομών και στην περαιτέρω στήριξη του τουριστικού τομέα.

Νόμος 5162/2024 και νέες χρεώσεις ανά περιοχές

Το μέτρο – που θα ισχύσει από 1η Ιουλίου 2024 – βασίζεται στο άρθρο 27 του νόμου 5162/2024, όπου ορίζονται διακριτά τέλη αποβίβασης ανά λιμάνι και περίοδο του χρόνου. Τα τέλη θα διαφοροποιούνται ανάλογα με τη σεζόν και τη ζήτηση στα λιμάνια:

  • Καλοκαίρι (1 Ιουνίου – 30 Σεπτεμβρίου): 20 ευρώ ανά επιβάτη για Μύκονο και Σαντορίνη, 5 ευρώ για τα υπόλοιπα λιμάνια.
  • Άνοιξη και Φθινόπωρο (1 Απριλίου – 31 Μαΐου, 1 Οκτωβρίου – 31 Οκτωβρίου): 12 ευρώ για τα κοσμοπολίτικα νησιά, 3 ευρώ για υπόλοιπα λιμάνια.
  • Χειμώνας (1 Νοεμβρίου – 31 Μαρτίου): 4 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη, 1 ευρώ στα υπόλοιπα λιμάνια.
  • Διαδικασίες είσπραξης και διαχείριση εσόδων

    Η διαδικασία είσπραξης των τελών αποβίβασης, καθώς και η ευθύνη ελέγχου και απόδοσης, θα οριστούν στην κοινή υπουργική απόφαση από τους αρμόδιους υπουργούς Ναυτιλίας, Τουρισμού, Οικονομικών και Εσωτερικών. Τα έσοδα θα επενδυθούν αποκλειστικά στην ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και σε έργα που ενισχύουν τον ελληνικό τουρισμό.

    Ενίσχυση του τουριστικού τομέα μέσω βιώσιμης διαχείρισης λιμανιών

    Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη βιώσιμη διαχείριση των κυρίως λιμένων κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, προστατεύοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον και βελτιώνοντας την εμπειρία των επισκεπτών. Με τη στρατηγική αυτή εμπλουτίζονται οι οικονομικοί πόροι για την αναβάθμιση υποδομών, συμβάλλοντας στη διατήρηση του ρόλου της Ελλάδας ως κορυφαίας ναυτιλιακής και τουριστικής δύναμης.

    δειτε ακομα

    δειτε ακομα