Μια νέα ψηφιακή υπηρεσία έρχεται να απλοποιήσει τις διαδικασίες αλλαγής παρόχου ενέργειας, εξοικονομώντας χρόνο και μειώνοντας την γραφειοκρατία. Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση, η υπηρεσία αυτή, εκτός από την διευκόλυνση των πολιτών, ενισχύει τον ανταγωνισμό στην αγορά ενέργειας.
Η υπηρεσία είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για ξεχωριστή εφαρμογή, αλλά για μια λειτουργία ενσωματωμένη στο gov.gr. Είναι η δεύτερη υπηρεσία “συγκατάθεσης” (consent) που προσφέρεται μέσω του gov.gr, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Θυμίζουμε ότι οι πολίτες ήδη μπορούν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για την άντληση δεδομένων για ασφάλεια αυτοκινήτου. Στο μέλλον, η επισκόπηση των στοιχείων και η συγκατάθεση θα γίνονται ακόμη πιο εύκολα, μέσω ειδοποιήσεων (push notifications) στο Gov.gr Wallet.
Πώς ακριβώς λειτουργεί η νέα υπηρεσία για την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας ή/και φυσικού αερίου;
- Ο πολίτης επισκέπτεται το κατάστημα (φυσικό ή ηλεκτρονικό) του παρόχου, επιλέγει το πρόγραμμα που τον ενδιαφέρει και ξεκινά τη διαδικασία αλλαγής.
- Είτε μέσω ανακατεύθυνσης από την ιστοσελίδα του παρόχου, είτε μέσω ειδικού συνδέσμου, μεταφέρεται στην υπηρεσία του gov.gr. Εκεί, συνδέεται με τους κωδικούς TaxisNet και έναν κωδικό μιας χρήσης που λαμβάνει στο κινητό του, το οποίο έχει δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
- Τα απαραίτητα στοιχεία αντλούνται αυτόματα από τα κρατικά μητρώα. Ο πολίτης τα ελέγχει και δίνει τη συγκατάθεσή του (consent) για να διαβιβαστούν στον πάροχο.
- Η διαδικασία ολοκληρώνεται στο περιβάλλον του παρόχου με την υπογραφή του συμβολαίου, το οποίο μπορεί να λάβει και ηλεκτρονικά, και να το υπογράψει ψηφιακά.
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, αντλούνται και διαβιβάζονται στοιχεία ταυτοποίησης, επικοινωνίας (όπως έχουν δηλωθεί στο ΕΜΕπ), ο ΑΦΜ και η ΔΟΥ, η διεύθυνση του ακινήτου, καθώς και στοιχεία που επιβεβαιώνουν τη σχέση του πολίτη με το ακίνητο (ιδιοκτησία, μίσθωση, παραχώρηση) μέσω του αριθμού παροχής ρεύματος. Σύντομα, θα χρησιμοποιείται και ο Ηλεκτρονικός Κωδικός Αναγνώρισης Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ) για την προμήθεια φυσικού αερίου.
Ήδη μία εταιρεία προμήθειας ενέργειας χρησιμοποιεί την νέα υπηρεσία.
Η υλοποίηση της υπηρεσίας έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η άντληση των δεδομένων γίνεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Μπορείτε να δείτε τη διαδικασία σε αυτό το σύντομο βίντεο: https://we.tl/t-A7pShILWS5