Έλεγχος στις προσφορές των σούπερ μάρκετ!
Νέος Κώδικας Δεοντολογίας και Διαφάνεια στις Τιμές
Οι καταναλωτές καλούνται να προσέξουν τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, καθώς ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας τέθηκε σε εφαρμογή, φέρνοντας αλλαγές στην παρουσίαση των εκπτώσεων και αυστηρούς ελέγχους για την αποφυγή παραπλανητικών πρακτικών. Στόχος είναι η απόλυτη διαφάνεια στις τιμές.
Εφαρμογή του Κώδικα και Νέες Ετικέτες
Στα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, έχουν ήδη τοποθετηθεί νέα ταμπελάκια στα προϊόντα, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας, που αναγράφουν αναλυτικά την τιμή πριν και μετά την έκπτωση. Αυτό γίνεται για να είναι όλα πιο ξεκάθαρα για τον καταναλωτή και να γνωρίζει ακριβώς το όφελος από την κάθε προσφορά.
Μεταβατική Περίοδος και Προϋπάρχουσες Συμφωνίες
Ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο νέος Κώδικας εφαρμόζεται σχεδόν στο 100%. Υπάρχει μια μεταβατική περίοδος έως τις 31 Μαΐου για προσφορές σε ταχυκίνητα προϊόντα που είχαν συμφωνηθεί πριν και φέρουν ειδική σήμανση.
Αυξήσεις και Μειώσεις Τιμών
Σύμφωνα με έρευνες, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών ανά μονάδα παρατηρήθηκαν στα αλκοολούχα ποτά (10,9%), τα σνακς (6,8%) και τα μη αλκοολούχα ποτά (3,1%). Αντίθετα, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (-3%), προϊόντα υγιεινής (-2,9%) και είδη μαγειρικής (-2,4%).
Η Άνοδος των Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label – PL) κατέχουν το 26,5% του συνολικού τζίρου, σημειώνοντας ανάπτυξη 5,3% έναντι των επώνυμων προϊόντων. Ειδικότερα, στα τρόφιμα το μερίδιο των PL ανέρχεται στο 26,6%, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς στο 21,4% και στην κατηγορία προϊόντων σπιτιού στο 27,6%.
Μείωση Προωθητικών Ενεργειών
Το 23,7% των πωλήσεων του Ιανουαρίου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης, καταγράφοντας υποχώρηση 1,5 ποσοστιαίας μονάδας, γεγονός που συνδέεται άμεσα με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας και τον περιορισμό των παραπλανητικών προσφορών.
Αύξηση Πωλήσεων ανά Περιφέρεια
Η μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδο αξίας πωλήσεων σημειώθηκε στα νησιά (10,4%), ακολουθούμενη από την Πελοπόννησο (10,3%) και την Κρήτη (10,2%), υποδεικνύοντας αυξημένη καταναλωτική δραστηριότητα σε αυτές τις περιοχές.
Θετική Ανάπτυξη του Κλάδου
Το 2024, ο τζίρος της οργανωμένης λιανικής των FMCG (Fast Moving Consumer Goods) στην Ελλάδα έφτασε τα 14,8 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας ανάπτυξη 3,6% σε σύγκριση με το 2023. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται αποκλειστικά στον όγκο των πωλήσεων, δηλαδή στην αύξηση της κατανάλωσης.
Άνοδος των Online Σούπερ Μάρκετ
Ο τζίρος των εγχώριων online σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 335 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το 2023 (306 εκατ. ευρώ). Η μέση αξία των online παραγγελιών αυξήθηκε κατά 6%, φτάνοντας τα 85 ευρώ, λόγω της αύξησης των τεμαχίων ανά παραγγελία.