Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Ένδυσης και Εξαρτημάτων (ΣΕΠΕΕ), οι Έλληνες καταναλωτές πραγματοποίησαν αγορές ενδυμάτων ύψους 2,58 δισ. ευρώ κατά το πρώτο εννιάμηνο του 2023. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου οι δαπάνες ανήλθαν σε 2,5 δισ. ευρώ, παρατηρείται αύξηση της τάξης του 2,8%. Οι λιανικές πωλήσεις σημείωσαν ενδιαφέροντα ρυθμό ανάπτυξης, με το πρώτο τρίμηνο να επιτυγχάνουν αύξηση 3,6%, το δεύτερο τρίμηνο 4,5% και το τρίτο τρίμηνο 0,8%.
Ωστόσο, αντίθετα με τις θετικές τάσεις στην εγχώρια κατανάλωση, οι εξαγωγές ενδυμάτων κατέγραψαν πτώση. Όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕΕ, οι εξαγωγές αναμένεται να συνεχίσουν την πτωτική τους πορεία, λόγω της μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές. Η συνολική αξία των εξαγωγών του τομέα της ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας διαμορφώθηκε σε 1,23 δισ. ευρώ στο πρώτο εννιάμηνο του 2023, σε σύγκριση με 1,43 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι, με μια οριακή πτώση 14,4%. Ειδικότερα, οι εξαγωγές ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 13,6%, οι εξαγωγές κλωστοϋφαντουργίας κατά 19,8% και οι εξαγωγές βαμβακιού κατά 9,7%.
Σημαντική ήταν επίσης η πτώση των εισαγωγών, οι οποίες μειώθηκαν κατά 5% και διαμορφώθηκαν σε 2,45 δισ. ευρώ στο πρώτο εννιάμηνο του 2023, σε σχέση με 2,57 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Κατά συγκεκριμένα, οι εισαγωγές ενδυμάτων εμφάνισαν μείωση 2%, ενώ η κλωστοϋφαντουργία υπέστη πιο σημαντική πτώση της τάξης του 13%, σύμφωνα με τα δεδομένα του ΣΕΠΕΕ.