Το 2024 διαφαίνεται ότι θα είναι μια χρονιά με αυξημένο ενδιαφέρον για την αγορά και πώληση πλοίων, καθώς οι δραστηριότητες και στις δύο ναυτιλιακές αγορές συνεχίζουν να είναι έντονες.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, μέσα στο έτος έχουν σταλεί παραγγελίες για 1.856 πλοία με συνολική χωρητικότητα 96,2 εκατομμυρίων dwt. Στην κατηγορία των bulk carriers, το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως σε μεσαία και μεγάλα πλοία, με 114 παραγγελίες για Supramax/Ultramax, 91 για Panamax/Kamsarmax και 50 για Capesizes/VLOCs. Όσον αφορά τα tankers, η προσοχή εστιάζεται στα μεσαία και μεγάλα μεγέθη, με 68 παραγγελίες για Aframaxes/LR2s, 43 για Suezmaxes/LR3s και 37 για VLCCs.
Επιπλέον, αξιοσημείωτη είναι η κινητικότητα στον τομέα της second-hand αγοράς, καθώς φέτος έχουν πραγματοποιηθεί αγοραπωλησίες 1.418 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 98,6 εκατομμυρίων dwt. Περίπου το μισό από το σύνολο (50,7 εκατομμύρια dwt) αφορά bulk carriers, με σημαντικό ενδιαφέρον για σχεδόν όλα τα μεγέθη. Ενδεικτικά, έχουν πωληθεί φέτος 160 Handysize, 234 Supramax/Ultramax, 118 Panamax/Kamsarmax και 106 Capesize/VLOCs.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ένα σημαντικό κομμάτι των αγοραπωλησιών (34,6 εκατομμύρια dwt) σχετίζεται με τα δεξαμενόπλοια, όπου τα MR tankers ξεχωρίζουν ως οι πιο περιζήτητες επιλογές. Μέσα στη χρονιά, 167 MR tankers έχουν αλλάξει ιδιοκτήτες.