Το εντυπωσιακό λιμάνι Chancay στο Περού προγραμματίζει την αποστολή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανά εβδομάδα, αρχής γενομένης από τα τέλη του επόμενου μήνα. Οι τοπικές αρχές, σε συνεργασία με τη Cosco Shipping, εκφράζουν ελπίδες ότι το Chancay θα εξελιχθεί σε καίριο ναυτιλιακό κόμβο για το εμπόριο μεταξύ Νότιας Αμερικής και Ασίας.
Αύξηση της διακίνησης κοντέινερ μέσω κινέζικων λιμανιών
Μετά τα επίσημα εγκαίνια του λιμανιού, που αναμένονται στα μέσα Νοεμβρίου, το Chancay θα αρχίσει τη διασύνδεση με τη Σαγκάη, ενώ προγραμματίζεται και η επέκταση προς άλλους προορισμούς στην Ασία, ανάλογα με τη ζήτηση, όπως ανέφερε ο Carlos Tejada, γενικός διευθυντής της Cosco Shipping Chancay Peru.
America whines, China builds
A massive $10 billion deep water port in Peru to galvanize South America’s trade with the world’s largest manufacturer and exporter.
Chancay port is a part of the New Silk Road and will boost Brazil’s trade with Beijing as well.#BRI pic.twitter.com/jaZoMaRFXI
— S.L. Kanthan (@Kanthan2030) March 13, 2024
«Από τα τέλη Νοεμβρίου θα εισέλθουμε στη φάση γνωστή ως “test conditioning”, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο. Ώστόσο, μπορούμε ήδη να διαχειριστούμε πραγματικά φορτία με δύο απευθείας πλοία την εβδομάδα», δήλωσε ο Tejada μετά από ένα επιχειρηματικό φόρουμ μεταξύ Περού και Κίνας.
Αρχικά, θα δημιουργηθούν διαδρομές καμποτάζ με μικρότερα πλοία από την Κολομβία, τον Ισημερινό και τη Χιλή, τα φορτία των οποίων θα αποστέλλονται αργότερα στην Ασία μέσω του Chancay, χρησιμοποιώντας πλοία που μεταφέρουν έως 14.000 εμπορευματοκιβώτια, με σχεδόν πλήρη αύξηση της χωρητικότητας σε μεγαλύτερα πλοία μέχρι και 24.000 κοντέινερ.
Η Cosco Shipping Ports θα κατέχει το 60% του λιμανιού και θα έχει την ευθύνη της εκμετάλλευσής του, με το υπόλοιπο 40% να ανήκει στην περουβιανή εταιρεία Volcan, που ελέγχεται από την Glencore.
Οφέλη για την οικονομία του Περού
Μια μελέτη από το Κέντρο Σπουδών Κίνας και Ασίας-Ειρηνικού του Πανεπιστημίου του Ειρηνικού στη Λίμα έχει εντοπίσει τέσσερις «οικονομικούς διαδρόμους» που μπορούν να συνδεθούν με το λιμάνι Chancay και την πρόσβασή του στις ασιατικές αγορές μέσω του Ειρηνικού. Παρ’ όλα αυτά, όχι όλοι οι διάδρομοι διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή για να εκμεταλλευτούν αυτή τη νέα ευκαιρία.
Ο βόρειος διάδρομος, για παράδειγμα, επωφελείται ήδη από εταιρείες που εξάγουν καφέ και γεωργικά προϊόντα αξίας άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων μέσω του λιμανιού Callao κοντά στη Λίμα. Αντίθετα, ο διάδρομος που συνδέει το Chancay με την πόλη Pucallpa στη βραζιλιανή συνοριακή περιοχή, αντιμετωπίζει μεγαλύτερες προκλήσεις λόγω της υποδομής του.
Άλλοι τομείς, όπως οι βιοτρόφιμοι προϊόντες του Αμαζονίου και η δασοκομία, μπορούν να επωφεληθούν από την πρόσβαση στις ασιατικές αγορές που προσφέρει το λιμάνι Chancay. Ωστόσο, και αυτοί οι τομείς χρειάζονται περαιτέρω υποστήριξη και στρατηγική. Η κυβέρνηση του τμήματος Ucayali καθώς και η Εθνική Ένωση Βιομηχανιών επισημαίνουν ότι το Chancay θα αυξήσει τη ζήτηση για υψηλής αξίας προϊόντα από την Αmazonia, όπως φρούτα και ξυλεία, επομένως είναι αναγκαίο να διαμορφωθούν οικονομικές πολιτικές που θα ενθαρρύνουν τις επενδύσεις σε αυτές τις περιοχές, φυσικά με τις προσοχές επιπτώσεις στην ευαίσθητη οικολογία του Αμαζονίου.