Οι ναυλαγορές χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων δοκιμάζονται από την αβεβαιότητα στις αρχές του 2025, με τις γεωπολιτικές εντάσεις και τους πιθανούς νέους δασμούς να δημιουργούν ένα δύσκολο τοπίο.
Παγκόσμιος Στόλος και Προσφορά Μεταφορικής Ικανότητας: Μια Σταθερά σε Έναν Ασταθή Κόσμο
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αβεβαιότητας, η προσφερόμενη μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου παραμένει μια σταθερά. Γνωρίζουμε με ακρίβεια πόσα νέα πλοία θα προστεθούν: συνολικά 584.
Στον τομέα των πλοίων χύδην φορτίου, αναμένονται 541 νέα πλοία από τα ναυπηγεία το 2025, συνολικής χωρητικότητας 38,33 εκατομμυρίων dwt. Αυτή η αύξηση είναι σημαντική σε σχέση με το 2024, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα, σηματοδοτώντας τον μεγαλύτερο αριθμό παραδόσεων από το 2016 και την υψηλότερη χωρητικότητα από το 2021.
Αναλύοντας τα μεγέθη των πλοίων, οι προβλέψεις για το 2025 περιλαμβάνουν πλοία διαφόρων κατηγοριών, όπως Capesize, Post Panamax, Kamsarmax/Panamax και Ultramax/Supramax. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα Ultramax/Supramax, με τον υψηλότερο αριθμό παραδόσεων που έχει καταγραφεί από το 2016. Επιπλέον, αναμένονται και πλοία Handysize.
Νέα Δεξαμενόπλοια: Αντίθεση στις Τάσεις
Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, το 2025 αναμένονται 43 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, με συνολική χωρητικότητα 7,15 εκατομμυρίων dwt. Παρά την ετήσια αύξηση σε σχέση με το ιστορικά χαμηλό 2024, το 2025 αναμένεται να είναι το δεύτερο χαμηλότερο έτος σε παραδόσεις σε όρους dwt και το χαμηλότερο σε αριθμό πλοίων από το 2015.
Οι παραδόσεις του 2025 αναμένεται να περιλαμβάνουν πλοία VLCC, Suezmax και Aframax, με τις παραδόσεις Suezmax να ξεπερνούν τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών.
Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων προϊόντων αργού πετρελαίου, η αγορά παρουσιάζει μια αξιοσημείωτη αντίθεση, με 179 νέα δεξαμενόπλοια προϊόντων άνω των 10.000 dwt να αναμένονται το 2025, αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2024.
Συνολικά, η ναυλαγορά βρίσκεται σε μια περίοδο αβεβαιότητας, με την προσφορά νέων πλοίων να αποτελεί μια από τις λίγες σταθερές. Η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου, τόσο σε πλοία χύδην ξηρού φορτίου όσο και σε δεξαμενόπλοια, παρακολουθείται στενά από τους συμμετέχοντες στην αγορά, καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει το 2025.