Μαρτίνος: «Η ελληνική ναυτιλία κράτησε σταθερές τις τιμές πετρελαίου»

Στο πλαίσιο των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων, η ελληνική ναυτιλία αναδεικνύει την καθοριστική της σημασία, όπως επισημάνθηκε από τον δρ Αθανάσιο Μαρτίνο στη διάρκεια του 5ου Athens Triennial Meeting. Οι εξελίξεις στον πόλεμο στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή επηρεάζουν καθοριστικά τη διεθνή ναυτιλία, με άγνωστο το μέλλον που διαγράφεται.

Ο δρ Μαρτίνος δήλωσε: «Οι γεωπολιτικές κρίσεις υπογραμμίζουν τη γεωστρατηγική αξία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου. Παρά τη σφοδρή κριτική που δέχονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, οι αριθμοί αποδεικνύουν την πραγματικότητα: Η Ρωσία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές παγκοσμίως και χώρες που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις, όπως η Κίνα και η Ινδία, συνεχίζουν να αγόραζουν ρωσικά προϊόντα. Με τη μεταφορά μη επιβαλλόμενων σε κυρώσεις αγαθών όπως σιτηρά και λιπάσματα, συμβάλλουμε στην ευημερία των καταναλωτών, ιδιαίτερα στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες».

«Αξιολογώντας την κατάσταση, το ερώτημα είναι πού θα είχαν φτάσει οι τιμές του πετρελαίου αν δεν υπήρχαν τα ελληνικά δεξαμενόπλοια να μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι τιμές θα εκτοξεύονταν, διπλασιάζοντας σχεδόν το κόστος» ανέφερε ο ειδικός.

Ευχόμενος να έχουμε ειρηνική λύση στον πόλεμο της Ουκρανίας, ο δρ Μαρτίνος συνέχισε, αναφερόμενος στη διαρκή σύγκρουση στη Μέση Ανατολή: «Αυτή η κατάσταση επίσης επηρεάζει την παγκόσμια ναυτιλία, ειδικότερα τον πόλεμο του Ισραήλ με τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ. Οι σύμμαχοι της Χεζμπολάχ, οι Χούθι, έχουν θέσει υπό αποκλεισμό τη διέλευση της Ερυθράς Θάλασσας».

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ναύλοι έχουν αυξηθεί δραματικά, πχ, οι ναύλοι για τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων έχουν τριπλασιαστεί, ενώ και οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 έχουν σημειώσει άνοδο λόγω της κατάστασης.

Καταλήγοντας, ο Έλληνας πλοιοκτήτης προβλέπει την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα:

«Η πιθανότητα παρέμβασης των Χούθι δεν φαίνεται να σταματά σε περίπτωση κατάπαυσης πυρός στη Μέση Ανατολή. Στόχος τους είναι να κερδίσουν προσοχή και να αναγνωριστούν διεθνώς» δήλωσε. «Φαίνεται ότι η Ερυθρά Θάλασσα δεν πρόκειται να ανοίξει ξανά σύντομα, κάτι που μπορεί να είναι επωφελές για την ναυλαγορά».

 

δειτε ακομα

δειτε ακομα