«Οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο γειτονικών χωρών, Ελλάδας και Τουρκίας, Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν, δήλωσαν στην Αθήνα την επιθυμία τους για την επίλυση των διαφορών», ανέφερε το Σαββατοκύριακο ηKölner Stadtanzeiger με τίτλο «Προσεγγίζοντας η Αθήνα και η Άγκυρα». Στο άρθρο τονίζεται ότι ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε ως κοινό στόχο τη στενότερη σύνδεση των δύο λαών, ενώ ο Χακάν Φιντάν τόνισε την επιδίωξη οι μέχρι χθες άσπονδοι εχθροί να γίνουν «ορκισμένοι φίλοι».
Προτού αποκομίσει οποιαδήποτε απτά αποτελέσματα, η συνάντηση στην Αθήνα καρποφόρησε στην κατεύθυνση της βελτίωσης των σχέσεων, οι οποίες, όπως παρατήρησε ο Γεραπετρίτης, έχουν επανέλθει σε μια κατάσταση ομαλότητας, ύστερα από τις έντονες αντιπαραθέσεις των προηγούμενων ετών. Από την πλευρά του, ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών τόνισε την θετική πορεία που ακολουθούν οι διμερείς σχέσεις».
Η Ελλάδα ελέγχει το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG
«Οι Έλληνες εστιάζουν στα πλοία μεταφοράς LNG», τιτλοφορείται άρθρο τηςKölner Stadtanzeiger, επικαλούμενο στοιχεία που αποδεικνύουν ότι «οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν σήμερα το 31,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας πετρελαιοφόρων, ενώ δίνουν προσοχή στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ναυτιλιακών αναλύσεων Vesselsvalue, οι Έλληνες έχουν επενδύσει περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέες παραγγελίες LNG τάνκερ από το 2021. Αυτή τη στιγμή, ελέγχουν περίπου το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG, με αυξητική τάση. Μέχρι τώρα φέτος, έχουν παραγγείλει 35 καινούργια τάνκερ από ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και την Κίνα, εκ των οποίων οι 24 παραγγελίες έχουν γίνει μόνο στους πρώτους τέσσερις μήνες.»
Αρχικά, οι επενδύσεις στα LNG πλοία ενδέχεται να φαίνονται απρόσμενες, δεδομένου ότι η ζήτηση στην ΕΕ εμφανίζεται περιορισμένη. Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, η κατανάλωση LNG στην ΕΕ έχει μειωθεί από 397 σε 319 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα μεταξύ 2021 και 2023. Αν και η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη είναι πτωτική, παγκοσμίως καταγράφεται αύξηση στην κατανάλωση.
Ο ενεργειακός κολοσσός Shell στις τελευταίες του εκτιμήσεις αναμένει ότι η ζήτηση για LNG θα αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2040, κυρίως λόγω της διαρκούς αύξησης της κατανάλωσης στην Κίνα, η οποία αναδείχθηκε ως η χώρα με τη μεγαλύτερη ζήτηση για LNG. Αυξητική είναι επίσης η τάση της ζήτησης από την Ινδία και χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να εστιάζουν κυρίως σε αυτές τις περιοχές, καθώς επεκτείνουν τον στόλο τους», όπως αναφέρει η dw.com.