Ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη στο τρίτο τρίμηνο του 2024, με τα συνολικά καθαρά κέρδη να φτάνουν τα 26,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 164% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Αυτή η αξιοσημείωτη αύξηση ξεκίνησε από το πρώτο τρίμηνο του 2024 και οφείλεται στη δραστική μείωση των διελεύσεων στην Ερυθρά Θάλασσα κατά 70%, λόγω των εντάσεων που προκαλούν οι Χούθι, καθώς και στην ισχυρή παγκόσμια ζήτηση για εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με έκθεση της McCown, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 856% σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2023, προσθέτοντας 24 δισ. δολάρια. Αυτή η δραματική αύξηση έρχεται ως συνέχεια μιας μακράς περιόδου πτώσης των κερδών που διήρκεσε έξι συνεχόμενα τρίμηνα.
Η βασική αιτία για την άνοδο αυτή ήταν η αύξηση των ναύλων που προήλθε από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των παγκόσμιων διαδρομών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επηρεάζοντας έτσι τις συνθήκες της αγοράς.
Αύξηση 0,4% του ελληνικού εμπορικού στόλου στη ναυτιλία τον Σεπτέμβριο
Ο ελληνικός εμπορικός στόλος παρουσίασε αύξηση 0,4% το Σεπτέμβριο του 2024 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την Παρασκευή η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Εν τω μεταξύ, παρατηρήθηκε αύξηση 0,1% συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2023 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2022.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, περιλαμβάνοντας πλοία άνω των 100 ΚΟΧ, παρουσίασε πτώση 2,9% τον Σεπτέμβριο 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Επίσης, παρατηρήθηκε μείωση 2,6% στη σύγκριση Σεπτεμβρίου 2023 με τον Σεπτέμβριο 2022.