Λάκης Γαβαλάς: «Οι Πυρήνες της Φωτιάς» με αποκαλούσαν κύριο στη φυλακή – Οι φαντασιώσεις μου πρωτοστατούσαν γυναίκες

Η πρόσφατη τηλεοπτική εμφάνιση του Λάκη Γαβαλά στην πρεμιέρα των «Πρωταγωνιστών» του Σταύρου Θεοδωράκη, στον Alpha, προσέφερε στο κοινό μια σπάνια ματιά στην προσωπική του διαδρομή, θέτοντας παράλληλα σοβαρά ερωτήματα για την ταυτότητα, την τέχνη και τις κοινωνικές αξίες. Ο γνωστός σχεδιαστής μόδας δεν δίστασε να ανοίξει την ψυχή του, μοιραζόμενος λεπτομέρειες για τον πρώτο του γάμο, την αναζήτηση της ερωτικής του ταυτότητας από νεαρή ηλικία, αλλά και τις απόψεις του για ακανθώδη κοινωνικά ζητήματα, όπως η παρένθετη μητρότητα.

Η Αναζήτηση της Ταυτότητας: Ένας Πρώτος Γάμος και η Αισθητική του Κάλους

Ο Λάκης Γαβαλάς αποκάλυψε πως η πρώτη του σύζυγος ήταν μια Νορβηγέζα, μοντέλο που ζούσε στο Λονδίνο και βρέθηκε στην Ιταλία για επαγγελματικούς λόγους. Η συνάντησή τους συνέβη όταν ο ίδιος ήταν 21-22 ετών, περίοδος κατά την οποία δραστηριοποιούνταν ως χορογράφος και μοντέλο. Η αποκάλυψη αυτή αναδεικνύει μια πτυχή της ζωής του που παρέμενε σε μεγάλο βαθμό άγνωστη στο ευρύ κοινό, δείχνοντας μια πρώιμη προσπάθεια προσανατολισμού σε ένα πλαίσιο παραδοσιακών σχέσεων, προτού η προσωπική του ταυτότητα κρυσταλλωθεί πλήρως.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Γαβαλάς εξέφρασε το θαυμασμό του για το ανδρικό σώμα, όχι ως αντικείμενο επιθυμίας με τον συμβατικό τρόπο, αλλά ως υπόσταση κάλλους. «Θαύμαζα το ανδρικό φύλο ως υπόσταση, γιατί ήθελα να μοιάσω σε έναν κούρο και το προσπαθώ ακόμη αλλά δεν γίνεται», ανέφερε χαρακτηριστικά. Πρόκειται για μια δήλωση που υπογραμμίζει την αισθητική του προσέγγιση στο ανθρώπινο σώμα, εμπνευσμένη, όπως φάνηκε, από την αρχαιοελληνική γλυπτική.

Απόσταση, Φαντασία και η «Απαγόρευση» της Επικοινωνίας

Ο Λάκης Γαβαλάς ανέπτυξε μια ιδιαίτερη φιλοσοφία για τις σχέσεις και την ερωτική επαφή, τονίζοντας την ανάγκη για απόσταση και φαντασία. «Θέλω απόσταση, θέλω λατρεία από την πλευρά μου μεγάλη με μια φαντασίωση που φτάνει στο υπερπέραν», δήλωσε. Αυτή η προσέγγιση, που μοιάζει να απηχεί το πλατωνικό κάλλος, όπου η ουσία δεν αγγίζεται αλλά νοείται, είναι κεντρική στην κοσμοθεωρία του. Η εμμονή του στην αποφυγή της άμεσης επαφής (“Γιατί χάνει την αξία του. Δηλαδή άμα το πιάσεις και σε πιάσει και εκείνο… τι οικειότητα, όχι, δεν την μπορώ καθόλου”) μπορεί να ερμηνευτεί ως ένας τρόπος διατήρησης της ιδεατής εικόνας και της αισθητικής αξίας, μακριά από την πεζότητα της καθημερινότητας.

Ηθικοί Προβληματισμοί: Η Παρένθετη Μητρότητα στο Προσκήνιο

Πέρα από τις προσωπικές του αποκαλύψεις, ο Λάκης Γαβαλάς δεν δίστασε να εκφράσει την έντονη διαφωνία του με θεσμούς όπως η υιοθεσία μέσω παρένθετης μητέρας, δηλώνοντας κατηγορηματικά: «Να μην εμπορευόμαστε νέες υπάρξεις!». Αυτή η θέση θέτει τον προβληματισμό για τα ηθικά όρια της ιατρικής τεχνολογίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε μια εποχή όπου οι συζητήσεις για την αναπαραγωγική αυτονομία και την εμπορευματοποίηση του σώματος είναι εντονότερες από ποτέ. (Ανάλυση: Η παρένθετη μητρότητα αποτελεί ένα πολύπλοκο ζήτημα με διαφορετικές νομικές και κοινωνικές προεκτάσεις ανά τον κόσμο. Στην Ελλάδα, ρυθμίζεται από τον νόμο 3305/2005 και επιτρέπεται μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, απαγορεύοντας ρητά την οικονομική εκμετάλλευση της παρένθετης μητέρας. Η δήλωση του Γαβαλά υπογραμμίζει την ευαισθησία και τον προβληματισμό που εξακολουθεί να προκαλεί η πρακτική αυτή.)

Η Τελική Πράξη: Μια Τεφροδόχος με Μουσική Υπόκρουση

Η συνέντευξη ολοκληρώθηκε με μια αναφορά στην τεφροδόχο του, αποκαλύπτοντας την επιθυμία του να συνοδεύεται από το αγαπημένο του τραγούδι, το «Ανεπανάληπτος» του Γιώργου Βοσκόπουλου. Αυτή η επιλογή, πέρα από την προσωπική προτίμηση, δείχνει έναν άνθρωπο που επιδιώκει να διαμορφώσει ακόμη και το τέλος της επίγειας διαδρομής του με αισθητική και συναισθηματική αρτιότητα, αφήνοντας την τελευταία του νότα προσωπικής έκφρασης.

δειτε ακομα

δειτε ακομα