Κατηγορούν την ηθοποιό Σίντνεϊ Σουίνι για προώθηση της «υπεροχής της λευκής φυλής» σε καμπάνια με τζιν

Μια νέα φθινοπωρινή καμπάνια της American Eagle με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, πυροδοτώντας συζητήσεις γύρω από τα όρια της διαφήμισης και της κοινωνικής ευαισθησίας.

Η καμπάνια της Σίντνεϊ Σουίνι για την American Eagle και οι αντιδράσεις

Η ταλαντούχα ηθοποιός Σίντνεϊ Σουίνι, γνωστή από τη συμμετοχή της σε δημοφιλείς παραγωγές, αναλάμβανε το κεντρικό ρόλο στην καμπάνια της American Eagle με το εύστοχο σύνθημα: «Η Sydney Sweeney έχει υπέροχα jeans (genes)», όπου το λογοπαίγνιο παίζει με τη διπλή έννοια των λέξεων «τζιν» και «γονίδια».

Σε μια σειρά φωτογραφιών και σε ένα συνοδευτικό βίντεο, η ηθοποιός εμφανίζεται με διαφορετικά τζιν σύνολα, ενώ το voice-over εξηγεί πώς τα γονίδια κληρονομούνται, υπογραμμίζοντας με τη φράση: «Τα δικά μου γονίδια είναι μπλε», αναφερόμενη στα γαλανά της μάτια.

Κοινωνικές αντιδράσεις και κριτική για το μήνυμα της καμπάνιας

Στις πλατφόρμες Instagram και TikTok, η καμπάνια δέχθηκε σφοδρή κριτική, με ορισμένους να τη χαρακτηρίζουν ως «συγχρονισμένη ναζιστική προπαγάνδα». Τα σχόλια επικεντρώθηκαν κυρίως στην έμφαση που δόθηκε στα γονίδια και το οικογενειακό δέντρο, συσχετίζοντας το μήνυμα με ιδέες ευγονικής και αποκλεισμών.

Κάποιοι χρήστες σχολίασαν: «Όταν μιλάει για τα γονίδια ενώ η κάμερα επικεντρώνεται στα γαλανά μάτια και τα ξανθά μαλλιά, μοιάζει σαν να προωθεί μια μορφή διαφήμισης που θυμίζει ευγονική». Άλλοι τόνισαν ότι η καμπάνια έγινε χωρίς να υπάρχει αντιπροσώπευση διαφορετικών υποβάθρων στην ομάδα λήψης αποφάσεων: «Πώς δεν αναγνώρισαν πόσο προβληματικό είναι αυτό το μήνυμα;»

Η απάντηση και η υποστήριξη της καμπάνιας ως σατιρική

Παρά την αρνητική δημόσια συζήτηση, αρκετοί από τους θαυμαστές της Σίντνεϊ Σουίνι και πελάτες της American Eagle εξέφρασαν την υποστήριξή τους, χαρακτηρίζοντας την καμπάνια «σατιρική» και «αθώα».

Όπως σημείωσαν, το μήνυμα έχει διαστρεβλωθεί εσκεμμένα για να προκαλέσει αντιδράσεις, επισημαίνοντας ότι πρόκειται απλώς για μια διαφήμιση τζιν και όχι για πολιτικό μανιφέστο.

Η όλη υπόθεση αναδεικνύει την ανάγκη για προσεκτική σκέψη γύρω από το περιεχόμενο που προωθείται και τις διαφορετικές ερμηνείες που μπορεί να λάβει ένα μήνυμα σε εποχές έντονων κοινωνικών εντάσεων.

δειτε ακομα

δειτε ακομα