Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: Πόσες γυναίκες σήμερα υιοθετούν ανδρικά χαρακτηριστικά για να γίνουν αποδεκτές;

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη αποκαλύπτει τη μοναδική της θεατρική προσέγγιση στον ρόλο του Κρέοντα, αποκαλύπτοντας τα βαθύτερα κοινωνικά μηνύματα της παράστασης.

Μια γυναίκα στον ρόλο του Κρέοντα: Θεατρική και κοινωνική καινοτομία

Η καταξιωμένη ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μίλησε στην εκπομπή «Καλύτερα δε γίνεται» για το νέο της θεατρικό βήμα, όπου υποδύεται τον Κρέοντα, αλλά με μια ιδιαίτερη διάσταση: πρόκειται για μια γυναίκα που ενσαρκώνει έναν ανδρικό ρόλο, εξερευνώντας έτσι τις έννοιες της εξουσίας και του φύλου.

Η έμπνευση από τον θεσμό των ορκισμένων παρθένων της Αλβανίας

Όπως εξηγεί η κ. Καραμπέτη, το σκεπτικό της σκηνοθεσίας του Γιάννη Χουβαρδά βασίζεται στον ιστορικό θεσμό των ορκισμένων παρθένων στα απομακρυσμένα χωριά της Αλβανίας:

  • Οι μεγαλύτερες κόρες που δεν είχαν αρσενικό κληρονόμο στην οικογένεια είχαν την επιλογή να ‘αλλάξουν φύλο’ μέσω μιας ζωής παρθενίας και ανδρικής παρουσίασης.
  • Έκοβαν τα μαλλιά τους, ντύνονταν ανδρικά και απέκτησαν δικαιώματα όπως το δικαίωμα εργασίας, πληρωμής και κοινωνικής παρουσίας σε καφετέριες, δικαιώματα που παραδοσιακά ήταν αδύνατα για τις γυναίκες.
  • Παράλληλα, απαρνιούνταν το γυναικείο ρόλο στη ζωή τους, στερούμενες το γάμο και την τεκνοποίηση.
  • Η διπλή σημασία της εξουσίας και τα όρια του φύλου σήμερα

    Η Καραμπέτη τονίζει με έμφαση πως το να απαρνείσαι την ταυτότητα του φύλου σου για να διεκδικήσεις θέση ισχύος είναι ένα ζήτημα άμεσα συνδεδεμένο με τον σύγχρονο αγώνα των γυναικών:

  • Πόσες γυναίκες ακόμα και σήμερα υιοθετούν ανδρικά χαρακτηριστικά για να γίνουν αποδεκτές σε ηγετικές θέσεις;
  • Η παράσταση λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνικής πραγματικότητας, αναδεικνύοντας αυτή τη διπλή ανάγνωση της εξουσίας και της ταυτότητας.
  • Ένα θεατρικό έργο που προκαλεί και συγκινεί

    Με το έργο αυτό, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Γιάννης Χουβαρδάς προσεγγίζουν το αρχαίο δράμα με φρέσκια και πρωτότυπη ματιά, απευθύνοντας ένα ισχυρό μήνυμα για την ισότητα των φύλων και τη διαλεκτική μεταξύ παράδοσης και σύγχρονης πραγματικότητας.

    δειτε ακομα

    δειτε ακομα