Βαρκελώνη: Τσουχτερά πρόστιμα έως 500 ευρώ για ηλεκτρικά πατίνια

Η Βαρκελώνη εντείνει τους ελέγχους στα ηλεκτρικά σκούτερ, θέτοντας σε εφαρμογή αυστηρά πρόστιμα για παραβάσεις.

Νέα Μέτρα για την Ασφάλεια των Ηλεκτρικών Σκούτερ στη Βαρκελώνη

Από την 1η Φεβρουαρίου, η Βαρκελώνη εφαρμόζει αυστηρότερες ποινές για τους χρήστες ηλεκτρικών σκούτερ που παραβιάζουν τους κανόνες κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ σε όσους οδηγούν σε πεζοδρόμια ή δεν φορούν κράνος.

Η Βαρκελώνη, με το ομαλό έδαφος και τα 250 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, αποτελεί ιδανικό περιβάλλον για ηλεκτρικά σκούτερ. Με πάνω από 2.500 ώρες ηλιοφάνειας και ελάχιστες βροχοπτώσεις, η δημοτικότητα των σκούτερ έχει αυξηθεί κατακόρυφα μετά την πανδημία, σύμφωνα με το Guardian. Σήμερα, πραγματοποιούνται περίπου 44.000 διαδρομές ημερησίως, με το 31% των χρηστών να είναι γυναίκες.

Παρόλα αυτά, η αυξημένη χρήση έχει δημιουργήσει προκλήσεις. Οι χρήστες συχνά αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων. Επιπλέον, έχουν καταγραφεί περιστατικά όπου τα σκούτερ χρησιμοποιούνται για κλοπές.

Όριο Ταχύτητας και Ασφάλεια

Το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 25 χλμ/ώρα. Ο Adria Gomila, υπεύθυνος για θέματα κυκλοφορίας, τονίζει ότι η υπέρβαση του ορίου θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σκούτερ ως μοτοσικλετών, απαιτώντας άδεια οδήγησης.

«Αυτά τα μέτρα στοχεύουν στην προώθηση της ασφαλούς οδήγησης και στην αλλαγή συμπεριφοράς ορισμένων χρηστών, εξασφαλίζοντας οφέλη για όλη την κοινότητα», δήλωσε ο Gomila.

Απαγόρευση Ενοικίασης Σκούτερ

Ενώ η ενοικίαση ποδηλάτων είναι δημοφιλής, η Βαρκελώνη απαγόρευσε την ενοικίαση σκούτερ από το 2023, ακολουθώντας το παράδειγμα του Παρισιού. Στο απόγειό της, η γαλλική πρωτεύουσα διέθετε 15.000 ενοικιαζόμενα σκούτερ.

Η Βαρκελώνη, με τις νέες ρυθμίσεις, επιδιώκει να ρυθμίσει τη χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ, διασφαλίζοντας την ασφάλεια πεζών και οδηγών και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής στην πόλη. Η εντατικοποίηση των ελέγχων και τα πρόστιμα για οδήγηση σε πεζοδρόμια χωρίς κράνος αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ασφαλή και βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη.

δειτε ακομα

δειτε ακομα