Άνθρωποι σε όλη την Ασία «ποδοπάτησαν» εμπορικά κέντρα και ηλεκτρονικά καταστήματα την Παρασκευή, σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν τη νέα έκδοση του Labubu, ενός συλλεκτικού παιχνιδιού που έχει προκαλέσει παγκόσμια φρενίτιδα.
Τι είναι το Labubu και ποιος ο δημιουργός του
Εμπνευσμένα από τη σκανδιναβική παράδοση, τα μικρά, τριχωτά φιγουρίνια Labubu — που συνήθως διατίθενται σε μικρά κουτιά-έκπληξη — συγκέντρωσαν πλήθη σε πόλεις όπως η Μπανγκόκ και η Κουάλα Λουμπούρ, καθώς κυκλοφόρησε η νέα συλλογή. Τα προϊόντα έγιναν ανάρπαστα και online, εξαντλούμενα σε χρόνο dt.
Δημιουργός του Labubu και της σειράς «The Monsters» είναι ο Κάσινγκ Λανγκ, εικονογράφος γεννημένος στο Χονγκ Κονγκ και μεγαλωμένος στην Ολλανδία. Από το 2015, οι φιγούρες του έχουν αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές, με τη δημοτικότητα του Labubu να εκτοξεύεται το τελευταίο έτος, εν μέρει χάρη σε υποστηρίξεις διασημοτήτων. Η Λίσα από το παγκοσμίως διάσημο συγκρότημα Blackpink έχει εκδηλώσει συχνά την αγάπη της για το Labubu στα social media, δηλώνοντας σε πρόσφατο βίντεο του Teen Vogue: «Το Labubu είναι το μωρό μου».
Η νέα συλλογή του Labubu, με τίτλο «Big Into Energy», περιλαμβάνει έξι βινύλ κρεμαστές φιγούρες (και μία «μυστική» φιγούρα) που αντιπροσωπεύουν συναισθήματα όπως η αγάπη, η ελπίδα και η ευτυχία — όλα σε νέα χρώματα.
Παρά τη σχετικά πρόσφατη παγκόσμια αναγνώριση, το Labubu (που είναι κορίτσι) αποτελεί προϊόν δεκαετούς δημιουργίας. Εμφανίστηκε αρχικά ως δευτερεύων χαρακτήρας στον μαγικό κόσμο του Λανγκ στα βιβλία «The Monsters», όπως αναφέρει η Pop Mart, η κινεζική εταιρεία που έχει τα δικαιώματα διάθεσης του προϊόντος.
Χαρακτηριστικά και Διανομή Labubu
Με αυτιά σαν κουνελιού, μεγάλα στρογγυλά μάτια και ένα σκανδαλιάρικο χαμόγελο, το Labubu είναι «καλόκαρδο και πάντα θέλει να βοηθάει, αλλά συχνά καταλήγει να προκαλεί το αντίθετο», όπως περιγράφει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της. Οι θαυμαστές του Labubu συνηθίζουν να τα κρεμάνε στα ρούχα ή τις τσάντες τους — ακόμα και στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού εντοπίστηκαν φιγούρες Labubu. Τα Labubu φιγουρίνια ανταλλάσσονται ή μεταπωλούνται σε fan meet-ups και online marketplaces.
Η Pop Mart, κατασκευαστής παιχνιδιών από την Κίνα, έκανε άλμα στον χώρο των συλλεκτικών ειδών που κυριαρχούσε παραδοσιακά η Ιαπωνία, κυκλοφορώντας το Labubu σε κουτιά-έκληξη, ενισχύοντας τον ενθουσιασμό των καταναλωτών. Η σειρά «The Monsters» όπου ανήκει το Labubu αποτελεί το best-seller της εταιρείας, αποφέροντας πωλήσεις 3 δισ. γιουάν (410 εκατ. δολάρια) πέρυσι. Η βάση των θαυμαστών του Labubu αναπτύσσεται και στις ΗΠΑ, όπου όμως οι τιμές είναι υψηλότερες λόγω των δασμών 145% στον εισαγόμενο κινέζικο εξοπλισμό. Ένα κουτί-έκπληξη της νέας σειράς Labubu πωλείται στις ΗΠΑ έναντι 27,99 δολαρίων, από 21,99 δολάρια προηγουμένως.
Μεταξύ των νέων Labubu περιλαμβάνεται και μια σπάνια φιγούρα με την ένδειξη «Secret», με πιθανότητα μόλις 1 στις 72 να βρεθεί κατά το άνοιγμα ενός Labubu κουτιού.