Η TikTok κάνει μια αποφασιστική κίνηση για να παραμείνει ενεργή στις Ηνωμένες Πολιτείες, απευθυνόμενη στο Ανώτατο Δικαστήριο. Η πλατφόρμα ζητάει να ανασταλεί προσωρινά ένας νόμος που επιτάσσει στην ByteDance, την κινεζική μητρική της εταιρεία, να πουλήσει την εφαρμογή μέχρι τις 19 Ιανουαρίου, αλλιώς θα αντιμετωπίσει περιορισμούς στη λειτουργία της εντός αμερικανικού εδάφους.
Οι νομικοί εκπρόσωποι της TikTok και της ByteDance κατέθεσαν αίτημα για λήψη ασφαλιστικών μέτρων ώστε να αποτραπεί η πιθανή απαγόρευση της δημοφιλούς κοινωνικής πλατφόρμας, την οποία χρησιμοποιούν περίπου 170 εκατομμύρια Αμερικανοί. Αυτή η πρωτοβουλία έρχεται καθώς αμφισβητούν μια πρόσφατη απόφαση ομοσπονδιακού εφετείου, που επικύρωσε την εφαρμογή του νόμου αυτού.
Επιπλέον, μια ομάδα χρηστών της TikTok στις ΗΠΑ κατέθεσε παρόμοιο αίτημα τη Δευτέρα.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Κογκρέσο ψήφισε τον συγκεκριμένο νόμο τον Απρίλιο. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει χαρακτηρίσει την TikTok ως «μεγάλη απειλή για την εθνική ασφάλεια», λόγω της πρόσβασής της σε μεγάλα δεδομένα χρηστών, που περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως τοποθεσίες και ιδιωτικά μηνύματα, καθώς και της υποτιθέμενης δυνατότητάς της να επηρεάζει «σιωπηλά» το περιεχόμενο που βλέπουν οι Αμερικανοί χρήστες.
Το Εφετείο της περιφέρειας της Κολούμπια στην Ουάσινγκτον απέρριψε στις 6 Δεκεμβρίου τα επιχειρήματα της TikTok που προέβαλλαν ότι ο νόμος παραβιάζει την ελευθερία λόγου σύμφωνα με την Πρώτη Τροποποίηση του αμερικανικού Συντάγματος.
Στην προσφυγή τους προς το Ανώτατο Δικαστήριο, η TikTok και η ByteDance υπογραμμίζουν ότι «αν οι Αμερικανοί, που είναι καλά ενημερωμένοι για τους υποτιθέμενους κινδύνους της “κρυφής” χειραγώγησης περιεχομένου, επιλέξουν να συνεχίσουν τη χρήση της TikTok, η Πρώτη Τροποποίηση τους δίνει το δικαίωμα να το κάνουν, μακριά από οποιαδήποτε κυβερνητική λογοκρισία».
Περίληψη, αν η απόφαση του εφετείου παραμείνει σε ισχύ, το Κογκρέσο θα μπορεί να καταφέρει απαγορεύσεις σε οποιονδήποτε Αμερικανό απλώς και μόνο αν εντοπίσει κάποιο κίνδυνο σχετικά με την ελεύθερη έκφραση λόγω ξένων επιρροών, προσθέτουν οι εκπρόσωποι των εταιρειών.
Οι δύο εταιρείες προειδοποίησαν ότι ένα κλείσιμο της TikTok, ακόμα και για ένα μήνα, θα μπορούσε να προκαλέσει την απώλεια περίπου του 1/3 των χρηστών της στις ΗΠΑ, υπονομεύοντας έτσι τις δυνατότητές της να προσελκύσει διαφημιστές αλλά και να προσλάβει δημιουργούς περιεχομένου και εργαζομένους.