Ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες και σεναριογράφους του αμερικανικού κινηματογράφου, ο Ρόμπερτ Μπέντον, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στον κόσμο του θεάματος, φεύγοντας σε ηλικία 92 ετών.
Η ζωή και το έργο του Ρόμπερτ Μπέντον
Ρόμπερτ Μπέντον, βραβευμένος με τρία Όσκαρ για το υποδειγματικό του έργο στη σκηνοθεσία και το σενάριο, έφυγε από τη ζωή στη Νέα Υόρκη, αφήνοντας πίσω του μια τέχνη γεμάτη βάθος και ανθρώπινη ευαισθησία. Ο γιος του, Τζον Μπέντον, ανακοίνωσε ότι ο θάνατος επήλθε από φυσικά αίτια στο σπίτι τους στο Μανχάταν.
Βραβεία και κινηματογραφικές επιτυχίες
Ο Μπέντον κέρδισε δύο Όσκαρ για το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας «Κράμερ εναντίον Κράμερ», μία από τις πιο συγκινητικές οικογενειακές ιστορίες στον κινηματογράφο. Το τρίτο του Όσκαρ ήρθε για το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας «Μία θέση στην καρδιά» (Places in the Heart), η οποία κυκλοφόρησε το 1985 και έφερε το κοινό κοντά σε θέματα απώλειας και επιμονής.
Εκπαίδευση και πρώτα βήματα στην τέχνη
Γεννημένος στο Γουαξαχάτσι του Τέξας, ο Μπέντον σπούδασε Καλές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο του Τέξας και αργότερα στο Κολούμπια, όπου στράφηκε αρχικά στη ζωγραφική. Παράλληλα ξεκίνησε την καριέρα του ως σκιτσογράφος, πριν αναλάβει σημαντικό ρόλο ως καλλιτεχνικός διευθυντής στο περιοδικό Esquire (1958-64), θέση που έδωσε ώθηση στη μεταγενέστερη συγγραφική και σκηνοθετική του πορεία.
Συνεργασίες με εμβληματικούς ηθοποιούς και δημιουργούς
Ο Μπέντον συνεργάστηκε με θρυλικούς ηθοποιούς, όπως ο Ντάστιν Χόφμαν και η Μέριλ Στριπ, που κέρδισαν Όσκαρ για τις ερμηνείες τους στην ταινία «Κράμερ εναντίον Κράμερ». Επιπλέον, η Σάλι Φιλντ τιμήθηκε με Όσκαρ για τον ρόλο της στην ταινία «Μία θέση στην καρδιά».
Μία σημαντική συνεργασία ήταν και με τον σεναριογράφο Ντέιβιντ Νιούμαν στο υποψήφιο για Όσκαρ σενάριο της ταινίας «Μπόνι και Κλάιντ», που ανανέωσε τον αμερικανικό κινηματογράφο τη δεκαετία του 1960. Οι δύο συναντήθηκαν στα χρόνια που δούλευαν στο περιοδικό Esquire, δημιουργώντας μια καλλιτεχνική σχέση που άφησε εποχή.
Τελευταίες δημιουργίες και συνεχείς διακρίσεις
Η ταινία «Nobody’s Fool» (1994), μια ειρωνική κωμωδία βασισμένη στο μυθιστόρημα του Ρίτσαρντ Ρούσο, σηματοδότησε την τελευταία υποψηφιότητα για Όσκαρ του Μπέντον με το διασκευασμένο σενάριο. Ο Πολ Νιούμαν πρωταγωνίστησε, σε έναν ρόλο που περιέγραφε έναν αντιηρωικό χαρακτήρα σε μια μικρή πόλη της Νέας Υόρκης, παρουσιάζοντας μια γνήσια κινηματογραφική εμπειρία.