Πανεπιστήμιο Γλασκώβης: Φοιτητής αυτοκτόνησε την ημέρα αποφοίτησης λόγω λάθους του ιδρύματος

Η τραγική ιστορία ενός φοιτητή που αυτοκτόνησε πιστεύοντας πως απέτυχε στις σπουδές του, ενώ στην πραγματικότητα είχε λάβει τιμητικό πτυχίο, αναδεικνύει σοβαρές ελλείψεις και συστημικά προβλήματα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, ιδίως όσον αφορά τη διαχείριση της ακαδημαϊκής αξιολόγησης και της ψυχικής υγείας των φοιτητών.

Η Τραγωδία: Ένας Θάνατος την Ημέρα της Αποφοίτησης

Στις 13 Δεκεμβρίου, την ημέρα που θα αποφοιτούσε, ο Ίθαν Σκοτ Μπράουν, 23 ετών, φοιτητής γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, έθεσε τέλος στη ζωή του στο Κόουτμπριτζ της Βόρειας Λάναρκσαϊρ. Η μητέρα του, Τρέισι Σκοτ, τον βρήκε νεκρό στο υπνοδωμάτιό του. Η τραγική αυτή κατάληξη αποδίδεται από την οικογένειά του σε σειρά λανθασμένων ενημερώσεων από το πανεπιστήμιο, που τον έπεισαν ότι είχε αποτύχει σε βασικό μάθημα και δεν θα λάμβανε το πτυχίο του.

Συστημικές Αποτυχίες στην Αξιολόγηση

Μετά από πιέσεις της οικογένειας, διενεργήθηκε εσωτερική έρευνα από συνταξιούχο ανώτερο καθηγητή του πανεπιστημίου. Τα πορίσματα, τα οποία έφερε στο φως ο Guardian, ήταν αποκαλυπτικά:

  • Ο Ίθαν Σκοτ Μπράουν είχε συγκεντρώσει επαρκείς βαθμούς για να λάβει πτυχίο honours 2:1.
  • Διαπιστώθηκαν «συστημικά» λάθη στον τρόπο βαθμολόγησης του πτυχίου του, κυρίως λόγω σύγχυσης στους κανόνες αξιολόγησης.
  • Τα λάθη αυτά δεν εντοπίστηκαν ούτε από τις εσωτερικές επιτροπές αξιολόγησης ούτε από την εξωτερική.

Στην ουσία, ο Ίθαν έφυγε από τη ζωή πιστεύοντας σε μια πραγματικότητα που δεν ίσχυε, εγκλωβισμένος σε ένα δίκτυο γραφειοκρατικών και μεθοδολογικών λαθών.

Η Παράλειψη Στήριξης Ψυχικής Υγείας

Πέρα από τα ακαδημαϊκά λάθη, η έρευνα ανέδειξε και ένα σημαντικό κενό στην υποστήριξη της ψυχικής υγείας των φοιτητών. Ο Ίθαν είχε ενημερώσει το προσωπικό για τα προβλήματα ψυχικής υγείας που αντιμετώπιζε, ωστόσο:

  • Δεν του προσφέρθηκε καμία συμβουλευτική βοήθεια.
  • Δεν του παρασχέθηκε καμία υποστήριξη.
  • Το τμήμα Γεωγραφίας και Γεωεπιστημών απέτυχε να ανταποκριθεί στις επανειλημμένες εκκλήσεις του για ενημέρωση.
  • Το προσωπικό αγνόησε τις προειδοποιήσεις για «επιδεινούμενη υγεία και αγωνία» όταν ζήτησε παρατάσεις για εργασίες.

Το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης αναγνώρισε την Τρίτη τις παραλείψεις αυτές, επιβεβαιώνοντας μια ανησυχητική αδυναμία του συστήματος να φροντίσει τους ευάλωτους φοιτητές του.

Ανάλυση: Το Ευρύτερο Πλαίσιο της Κρίσης Ψυχικής Υγείας στα Πανεπιστήμια

Η περίπτωση του Ίθαν Σκοτ Μπράουν δεν είναι μεμονωμένη. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα πανεπιστήμια αντιμετωπίζουν μια αυξανόμενη κρίση ψυχικής υγείας μεταξύ των φοιτητών. Η πίεση για ακαδημαϊκή επιτυχία, η κοινωνική απομόνωση και η αβεβαιότητα για το μέλλον συμβάλλουν σε υψηλά ποσοστά άγχους, κατάθλιψης και αυτοκτονικών τάσεων. Η έλλειψη επαρκών πόρων και εκπαιδευμένου προσωπικού για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα.

Στην Ελλάδα, αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για αντίστοιχες περιπτώσεις λανθασμένων βαθμολογιών που οδήγησαν σε τραγωδίες, η συζήτηση για την ψυχική υγεία των φοιτητών έχει ενταθεί, με πρωτοβουλίες για τη δημιουργία συμβουλευτικών κέντρων και τη βελτίωση των υπηρεσιών υποστήριξης. Ωστόσο, παραμένει μια πρόκληση η αποτελεσματική εφαρμογή και η ευρεία πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες.

Η Αντίδραση του Πανεπιστημίου και η Αναζήτηση Δικαιοσύνης

Ενώ το πανεπιστήμιο ισχυρίζεται ότι το λάθος ήταν «μεμονωμένο» και ότι «δεν έχουν επηρεαστεί άλλοι φοιτητές», έχει προχωρήσει σε πλήρη αναθεώρηση των ακαδημαϊκών και ψυχοκοινωνικών πολιτικών του, καθώς και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το προσωπικό που συμμετέχει στις εξεταστικές επιτροπές. Αυτή η ενέργεια, έστω και καθυστερημένα, υποδηλώνει την αναγνώριση της σοβαρότητας των παραλείψεων.

Ο δικηγόρος της οικογένειας, Άαμερ Ανουάρ, κριτίκαρε έντονα το πανεπιστήμιο, διερωτώμενος αν αυτές οι «συστημικές αποτυχίες» θα είχαν αποκαλυφθεί ποτέ χωρίς τον θάνατο του Ίθαν και τον αγώνα της οικογένειας για απαντήσεις. Η απόπειρα του πανεπιστημίου να αποκλείσει τον Ανουάρ από μια συνάντηση με την οικογένεια και τον νέο πρύτανη, Καθηγητή Άντι Σκόφιλντ, εγείρει επιπλέον ερωτήματα για τη διαφάνεια και την ειλικρίνεια της διαχείρισης της κρίσης.

Συμπέρασμα: Ποιος Φέρει την Ευθύνη;

Η τραγική περίπτωση του Ίθαν Σκοτ Μπράουν είναι ένα ηχηρό καμπανάκι για τα πανεπιστήμια. Αναδεικνύει την ανάγκη για αυστηρότερα πρωτόκολλα στην ακαδημαϊκή αξιολόγηση, τη διαφάνεια και την αποτελεσματική επικοινωνία με τους φοιτητές. Πάνω απ’ όλα, όμως, υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για ολιστική φροντίδα της ψυχικής υγείας εντός των ιδρυμάτων. Η ευθύνη για την ευημερία των φοιτητών δεν περιορίζεται στην παροχή εκπαίδευσης, αλλά επεκτείνεται στην εξασφάλιση ενός υποστηρικτικού και ασφαλούς περιβάλλοντος.

δειτε ακομα

δειτε ακομα