Ένα περιστατικό που συντάραξε την Κίνα και προκάλεσε διεθνή κατακραυγή βρήκε την δικαστική του κατάληξη, με δύο εφήβους να καλούνται να πληρώσουν ένα υπέρογκο ποσό ως αποζημίωση.
Σκάνδαλο με ζωμό hotpot στην Κίνα: Έφηβοι καλούνται να πληρώσουν εκατομμύρια για “μεθυσμένη πράξη”
Δύο έφηβοι στην Κίνα υποχρεώθηκαν να καταβάλουν αποζημίωση ύψους 2,2 εκατομμυρίων γουάν (περίπου 280.000 ευρώ) σε δύο εταιρείες εστίασης, μετά από ένα περιστατικό που συγκλόνισε την κοινή γνώμη. Οι 17χρονοι, τον Φεβρουάριο, ουρήσαν σε κατσαρόλα με ζωμό σε εστιατόριο hotpot της διάσημης αλυσίδας Haidilao στη Σαγκάη, και μάλιστα, ανήρτησαν βίντεο από την πράξη τους στο διαδίκτυο, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και εκτεταμένη κατακραυγή.
Δικαστική απόφαση και αποζημίωση: Ο ρόλος των γονέων και η ζημιά στη φήμη
Παρόλο που δεν υπήρξε καμία ένδειξη ότι κάποιος κατανάλωσε τον μολυσμένο ζωμό, η Haidilao έλαβε δραστικά μέτρα, αποζημιώνοντας χιλιάδες πελάτες που δείπνησαν στο συγκεκριμένο εστιατόριο μετά το περιστατικό. Αρχικά, η εταιρεία είχε ζητήσει αποζημίωση άνω των 23 εκατομμυρίων γουάν, ποσό που αντιστοιχούσε στα χρήματα που είχε καταβάλει στους πελάτες. Τελικά, δικαστήριο της Σαγκάης, την περασμένη Παρασκευή, έκρινε ότι οι έφηβοι παραβίασαν τα περιουσιακά δικαιώματα και τη φήμη των εταιρειών μέσω «πράξεων προσβολής». Το δικαστήριο υπογράμμισε ότι οι ενέργειές τους μόλυναν τα σκεύη και προκάλεσε «έντονη δυσφορία στο κοινό». Παράλληλα, οι γονείς των εφήβων κρίθηκαν υπεύθυνοι για την «αποτυχία εκπλήρωσης του καθήκοντος επιμέλειας» και θα επωμιστούν την οικονομική αποζημίωση, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Πολιτική αποζημιώσεων της Haidilao: Επιστροφές χρημάτων και ανακαίνιση
Η Haidilao είχε ήδη ανακοινώσει ότι θα αποζημίωνε περισσότερους από 4.000 πελάτες που επισκέφθηκαν το εν λόγω υποκατάστημα από τις 24 Φεβρουαρίου, την ημέρα του περιστατικού, έως τις 8 Μαρτίου. Η αποζημίωση περιλάμβανε πλήρη επιστροφή χρημάτων, καθώς και επιπλέον καταβολή χρηματικού ποσού δέκα φορές μεγαλύτερου από τον λογαριασμό τους. Η εταιρεία προέβη, επίσης, στην αντικατάσταση όλου του εξοπλισμού του εστιατορίου και δήλωσε ότι πραγματοποίησε εκτεταμένες εργασίες καθαρισμού και απολύμανσης, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγιεινή και η ασφάλεια των πελατών της.
Η επιτυχία της Haidilao: Καινοτομία και εξυπηρέτηση πέρα από την εστίαση
Η Haidilao έχει σημειώσει εντυπωσιακή ανάπτυξη από την ίδρυσή της στην πόλη Τζιανγιάνγκ της επαρχίας Σιτσουάν, και σήμερα διαθέτει πάνω από 1.000 εστιατόρια παγκοσμίως. Η αλυσίδα είναι ιδιαίτερα γνωστή για την εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών και το οικογενειακό της περιβάλλον, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες, όπως μανικιούρ για τις γυναίκες και μαλλί της γριάς για τα παιδιά, όσο περιμένουν για να καθίσουν στο τραπέζι. Αυτή η δέσμευση στην ικανοποίηση του πελάτη εξηγεί και την άμεση και αποτελεσματική αντίδραση της εταιρείας στην κρίση που προκλήθηκε.