Η γερμανική κυβέρνηση, διά του υπουργού Μεταφορών Πάτρικ Σνάιντερ, έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τους φιλόδοξους στόχους της για την εξυγίανση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), παρουσιάζοντας παράλληλα τη νέα υποψήφια διευθύνουσα σύμβουλο, Έβελιν Πάλα.
Οι Μεγάλες Προκλήσεις των Γερμανικών Σιδηροδρόμων και το Σχέδιο Ανασυγκρότησης
Οι προκλήσεις για τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB) είναι τεράστιες, με την εικόνα τους να έχει πληγεί από προβλήματα καθυστερήσεων και υποβαθμισμένων υποδομών. Το νέο σχέδιο δράσης, που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το α’ εξάμηνο του 2026, στοχεύει σε άμεση βελτίωση της ασφάλειας και καθαριότητας των συρμών και σταθμών. Ένας από τους πιο κρίσιμους στόχους είναι η σημαντική βελτίωση της ακρίβειας των δρομολογίων, με την κυρία Πάλα να οραματίζεται ποσοστό 80% μεσοπρόθεσμα και άνω του 90% μακροπρόθεσμα, σε πλήρη αντίθεση με το σημερινό απογοητευτικό 60%.
Πέραν των ποσοτικών στόχων, το σχέδιο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό της εφαρμογής της DB για την ενημέρωση δρομολογίων και την έκδοση εισιτηρίων, καθώς και την εντατική συντήρηση των απηρχαιωμένων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, ένα έργο που η ίδια η Έβελιν Πάλα χαρακτήρισε ως «μαραθώνιο, όχι έργο – εξπρές». Ο υπουργός Μεταφορών, Πατρίκ Σνάιντερ, σημείωσε ότι οι προηγούμενοι στόχοι έχουν αναθεωρηθεί προς μια πιο ρεαλιστική κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας το μέγεθος της προσπάθειας που απαιτείται.
Αντιδράσεις από το Συνδικάτο Εργαζομένων: Η Ανεπιθύμητη Επιλογή του Ντιρκ Ρομπφ
Ωστόσο, η προσπάθεια ανασυγκρότησης σκοντάφτει στις αντιδράσεις του συνδικάτου εργαζομένων (EVG). Ενώ η υποψηφιότητα της Έβελιν Πάλα, ως πρώην επιτυχημένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου με εμπειρία στις περιφερειακές μετακινήσεις, δεν προκαλεί ιδιαίτερες αντιρρήσεις, η επιλογή του Ντιρκ Ρομπφ για τη θέση του επικεφαλής της θυγατρικής DB InfraGo, αρμόδιας για τις υποδομές, έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Το συνδικάτο EVG θεωρεί τον κ. Ρομπφ ως έναν από τους βασικούς υπεύθυνους για την σημερινή κατάσταση των σιδηροδρόμων. Ο επικεφαλής του συνδικάτου, Μάρτιν Μπούρκερτ, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Κατά τη διάρκεια της θητείας του, η κατάσταση επιδεινωνόταν διαρκώς, επειδή επενδύονταν πολύ λίγα χρήματα για τη συντήρηση των υποδομών. Η εμμονή του με τη λιτότητα ευθύνεται εν μέρει για την τρέχουσα κατάσταση. Κάθε επιβάτης εξακολουθεί να αισθάνεται τις επιπτώσεις της κακής του επίδοσης». Η πρόθεση του συνδικάτου να καταψηφίσει τη νέα ηγεσία που προτείνει το Υπουργείο Μεταφορών, σηματοδοτεί μια περίοδο εντάσεων και διαβουλεύσεων, καθιστώντας την πορεία προς την εξυγίανση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων ακόμα πιο περίπλοκη.