«Mayday: Πτώση από Χτυπήματα Πουλιών»

Ένα αεροσκάφος Boeing 737-8AS της Jeju Air κατέληξε σε συντριβή στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν την Κυριακή, αμέσως μετά την προειδοποίηση από τον πύργο ελέγχου σχετικά με την παρουσία σμήνους πουλιών. Σύμφωνα με πληροφορίες από τους Korean Times και τον Guardian, ο πιλότος ανέφερε «χτύπησα πουλιά» μόλις ένα λεπτό μετά την αρχική προειδοποίηση.

Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου, αξιωματούχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Νότιας Κορέας επιβεβαίωσε ότι υπήρξε επικοινωνία μεταξύ του αεροσκάφους και του πύργου ελέγχου πριν τη συντριβή. Η ακριβής χρονολογία της διαπίστωσης θα εξεταστεί με τη βοήθεια του καταγραφέα δεδομένων πτήσης.

Σύμφωνα με αναφορές του υπουργείου, το αεροπλάνο απο attempting to land when the bird strike warning was issued. Εν συνεχεία, ο πιλότος εξέπεμψε σήμα «mayday» μόλις ένα λεπτό αργότερα. Ο πύργος ελέγχου μάλιστα, ανακατεύθυνε το αεροσκάφος στον απέναντι διάδρομο. Δύο λεπτά μετά την εκπομπή του σήματος κινδύνου, ο πιλότος επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα προσγείωσης, με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε κατασκευές ασφαλείας και στον εξωτερικό τοίχο του αεροδρομίου.

«Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης έχει ανακτηθεί και τώρα θα αναλυθεί, με σκοπό να καταγραφούν οι συνθήκες λίγο πριν το ατύχημα», ανέφερε ο Τζου Τζονγκ-γουάν, διευθυντής πολιτικής αεροπορίας του υπουργείου.

Προς το παρόν, οι αρχές προσανατολίζονται στη θεωρία ότι το αεροπλάνο συγκρούστηκε με πουλιά, αποτέλεσμα του οποίου ήταν η βλάβη στο σύστημα των τροχών. Σύμφωνα με αναφορές του Guardian, ένας επιβάτης που επιβίωσε φέρεται να επιβεβαίωσε την ανάμειξη πουλιών στην πτώση.

Επιπλέον, σύμφωνα με το πρακτορείο News1, ένας επιβάτης της πτήσης ανέφερε ότι είχε στείλει μήνυμα σε συγγενή του, περιγράφοντας ένα πουλί να έχει καρφωθεί στο φτερό του αεροσκάφους. Το τελευταίο μήνυμα περιελάμβανε την ερώτηση «μήπως πρέπει να πω τα τελευταία μου λόγια;».

Ο επιχειρησιακός διευθυντής της Jeju Air δήλωσε σε συνέντευξή του ότι το αεροσκάφος δεν είχε προηγούμενα ιστορικά ατυχημάτων και ότι τα πρώτα στοιχεία δεν υποδεικνύουν τεχνικές βλάβες. Ωστόσο, σύμφωνα με μαρτυρίες επιβάτη που ταξίδεψε πρόσφατα με το αεροσκάφος, οι κινητήρες του είχαν σβήσει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης.

«Ήμουν στο ίδιο αεροπλάνο και οι κινητήρες του σβήναν αρκετές φορές», ανέφερε ο επιβάτης της πτήσης 7C2216 που είχε απογειωθεί από το Μουάν για Μπανγκόκ. Επίσης, άλλα μέλη του επιβατικού κοινού εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για τις καθυστερήσεις κατά την απογείωση.

Η Δρ Σόνια Μπράουν, ανώτερη λέκτορας στον αεροδιαστημικό σχεδιασμό στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, τόνισε ότι τα χτυπήματα από πουλιά μάλλον δεν δικαιολογούν τη σοβαρότητα του ατυχήματος. «Είναι συνηθισμένο φαινόμενο και τα αεροσκάφη σχεδιάζονται με αυτά τα δεδομένα», σημείωσε.

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είχε καταγράψει 6.823 ώρες πτήσης από την ανάληψη της θέσης του τον Μάρτιο του 2019, ενώ ο συγκυβερνήτης είχε περίπου 1.650 ώρες πτήσης από την ανάληψή του το Φεβρουάριο του 2022.

δειτε ακομα

δειτε ακομα