Μ. Βρετανία: Επανεθνικοποίηση Σιδηροδρόμων Ψηφίστηκε

Ο νόμος επανεθνικοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει περάσει πρόσφατα από το βρετανικό Κοινοβούλιο, θέτοντας τέλος στην εποχή του ιδιωτικού τομέα στον τομέα των σιδηροδρόμων.

Αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία υλοποιεί μια παλιά δέσμευση του Εργατικού Κόμματος και πήρε το πράσινο φως από την Βουλή των Λόρδων χθες, μετά από μια ψηφοφορία που απέρριψε μια πρόταση της αντιπολίτευσης.

Το επόμενο βήμα είναι να υπογραφεί από τον βασιλιά Κάρολο. Σύμφωνα με την νέα νομοθεσία, οι ιδιωτικές εταιρείες θα περάσουν στον κρατικό έλεγχο μόλις λήξουν τα συμβόλαιά τους ή νωρίτερα σε περιπτώσεις κακοδιαχείρισης, και όλα τα οχήματα θα συγκεντρωθούν σε έναν νέο φορέα που ονομάζεται Great British Railways.

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι αυτή η μεταρρύθμιση θα αποτρέψει την ανάγκη καταβολής αποζημιώσεων στους ιδιώτες διαχειριστές, με τα συμβόλαιά τους να λήγουν από τώρα μέχρι το 2027.

Οι Εργατικοί, που ανέβηκαν στην εξουσία μετά τις πρόσφατες εκλογές, έχουν εντοπίσει χρόνιες αδυναμίες και προβλήματα στην απόδοση του σιδηροδρομικού δικτύου. Σύμφωνα με έρευνες, τα δύο τρίτα των Βρετανών υποστηρίζουν την ιδέα της επανεθνικοποίησης.

Μια πρόσφατη δημοσκόπηση από την YouGov έδειξε ότι το 77% των πολιτών θεωρεί τα εισιτήρια υπερβολικά ακριβά, ενώ το 51% παραπονιέται για καθυστερήσεις. Ωστόσο, το 50% αξιολογεί θετικά την ποιότητα των υπηρεσιών και το 64% είναι ικανοποιημένο από την ποικιλία προορισμών που προσφέρονται.

Η ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρομικού τομέα ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90 υπό την ηγεσία του Τζον Μέιτζορ. Όμως, από τότε το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει επιστρέψει εν μέρει στον δημόσιο τομέα, με την διαχείριση να ανήκει στην εταιρεία Network Rail.

Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, τέσσερις από τους 14 διαχειριστές στην Αγγλία έχουν επανέλθει υπό κρατικό έλεγχο λόγω κακών επιδόσεων. Στην αρχή, είχε σχεδιαστεί να είναι προσωρινός ο κρατικός έλεγχος, με σκοπό τα δίκτυα αυτά να επανέλθουν τελικά στον ιδιωτικό τομέα.

δειτε ακομα

δειτε ακομα