Νέα Υόρκη: Έρχεται Περιβαλλοντικό Τέλος στα Αυτοκίνητα – Πόσο θα Πληρώνετε;

Ένα νέο κεφάλαιο για την κυκλοφορία στην καρδιά της Νέας Υόρκης ξεκίνησε, με την επιβολή τελών εισόδου στο κέντρο της πόλης. Ας δούμε τι σημαίνει αυτό για τους οδηγούς και την ίδια την πόλη.

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας στο Μανχάταν: Μία Πρωτοποριακή Κίνηση

Η κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Κάθι Χότσουλ, εγκαινίασε ένα καινοτόμο σύστημα διοδίων για την πρόσβαση στο κεντρικό Μανχάταν, μια πρακτική που ακολουθεί τα βήματα ευρωπαϊκών μητροπόλεων όπως το Λονδίνο και η Στοκχόλμη. Το νέο αυτό μέτρο ονομάζεται “τέλος μποτιλιαρίσματος” και προβλέπει την επιβολή τελών σε αυτοκίνητα, μικρά φορτηγά (βανάκια) και τουριστικά λεωφορεία που εισέρχονται στην περιοχή κάτω από το Σέντραλ Παρκ.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Νέα Υόρκη

Πόσο Κοστίζει η Είσοδος στο Κέντρο της Νέας Υόρκης;

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς κυκλοφορίας, οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν ένα τέλος της τάξεως των 9 δολαρίων για να εισέλθουν στην ζώνη που βρίσκεται νότια του Σέντραλ Παρκ – μια περιοχή όπου εδρεύουν εμβληματικά τοπόσημα όπως το Empire State Building και η Times Square. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η συνολική επιβάρυνση για να φτάσει κανείς με το αυτοκίνητό του στο Σέντραλ Παρκ ενδέχεται να αγγίξει έως και τα 22 δολάρια.

Οι Στόχοι του “Τέλους Μποτιλιαρίσματος”

Η κυβερνήτης Χότσουλ υποστηρίζει σθεναρά ότι το “τέλος μποτιλιαρίσματος” στοχεύει στη δραστική μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς και στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο κέντρο της Νέας Υόρκης. Η ιδέα είχε πρωτοεμφανιστεί το 2007 από τον τότε δήμαρχο Μάικλ Μπλούμπεργκ, ωστόσο είχε “παγώσει” κατά τη διάρκεια της θητείας του προέδρου Τραμπ. Η αναγνώριση των οχημάτων θα γίνεται μέσω του συστήματος E-ZPass και προηγμένων σαρωτών πινακίδων.

Αντιδράσεις και Επιπτώσεις

Η συγκεκριμένη πολιτική έχει διχάσει την κοινή γνώμη. Οι χρήστες του μετρό και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις τάσσονται υπέρ του μέτρου, ενώ ο πρώην πρόεδρος Τραμπ και άλλοι επικριτές εκφράζουν φόβους για τις ενδεχόμενες οικονομικές επιπτώσεις στη Νέα Υόρκη. Υπάρχουν ανησυχίες ότι το τέλος αυτό μπορεί να αποτρέψει επιχειρήσεις από το να δραστηριοποιηθούν στην πόλη, καθιστώντας την λιγότερο ελκυστική.

Οι Αντιδράσεις των Επαγγελματιών και των Πολιτών

Επιπλέον, ταξί της Νέας Υόρκης, επαγγελματικές ενώσεις και πολίτες έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη για να αναστείλουν την εφαρμογή του μέτρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και ο κυβερνήτης του Νιού Τζέρσι, Φιλ Μέρφι, ο οποίος ανήκει στο ίδιο κόμμα με την Κάθι Χότσουλ, έχει εκφράσει την αντίθεσή του στο “τέλος μποτιλιαρίσματος”. Αυτό δείχνει ότι το ζήτημα έχει προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις και προβληματισμούς σχετικά με την αποτελεσματικότητα και τις ευρύτερες επιπτώσεις του μέτρου στην οικονομία και την κοινωνία της Νέας Υόρκης.

δειτε ακομα

δειτε ακομα