Η Σινδόνη του Τορίνου δεν απεικονίζει το σώμα του Χριστού σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα – Αναλυτική εξέταση της κατασκευής της

Η αινιγματική εικόνα της Σινδόνης του Τορίνου ίσως προέρχεται από ένα μεσαιωνικό ανάγλυφο και όχι από έναν πραγματικό άνθρωπο.

Η Σινδόνη του Τορίνου: Μια νέα προσέγγιση στην προέλευσή της

Η Σινδόνη του Τορίνου, το ύφασμα που φέρει την περίφημη εικόνα ενός άνδρα με σημάδια βασανιστηρίων, έχει αποτελέσει θέμα συζητήσεων και επιστημονικών αντιπαραθέσεων. Παρά τη δημοτικότητά της ως πιθανό κάλυμμα του Ιησού Χριστού, η προέλευσή της παραμένει αμφιλεγόμενη, με εκτιμήσεις που κυμαίνονται από την εποχή της Σταύρωσης μέχρι την περίοδο του Μεσαίωνα.

Η μελέτη του Σίσερο Μοράες και τα ψηφιακά εργαλεία

Ο Βραζιλιάνος σχεδιαστής και ειδικός στην 3D ψηφιακή μοντελοποίηση, Σίσερο Μοράες, χρησιμοποίησε προηγμένα λογισμικά ανοικτού κώδικα για να αναλύσει πώς το λινό ύφασμα μπορεί να αποτυπώσει είτε ένα πραγματικό ανθρώπινο σώμα είτε ένα ρηχό ανάγλυφο γλυπτό. Η έρευνά του αποτυπώνεται στην επιθεώρηση Archaeometry και υποστηρίζει ένα νέο σενάριο για την προέλευση της Σινδόνης.

Ανάγλυφο αντί για ανθρώπινη μορφή

Σύμφωνα με τα ευρήματα, η εικόνα πάνω στη Σινδόνη είναι πιο πιθανό να προήλθε από τις επαφές με ένα ανάγλυφο γλυπτό παρά από την άμεση επαφή με ένα τρισδιάστατο ανθρώπινο σώμα. Η μελέτη αναφέρει ότι η αποτύπωση του ανάγλυφου παρουσιάζει μεγαλύτερη συμφωνία με τα μοτίβα και τα περιγράμματα που παρατηρούμε στο ύφασμα. Αντίθετα, η άμεση επαφή με ανθρώπινο σώμα οδηγεί σε σημαντικές παραμορφώσεις της εικόνας.

Υλικά και μέθοδος κατασκευής πιθανής μεσαιωνικής προέλευσης

Ο Μοράες υποθέτει ότι το γλυπτό ανάγλυφο μπορεί να ήταν φτιαγμένο από ξύλο, πέτρα ή μέταλλο. Πιθανότατα, χρωματίστηκαν μόνο οι περιοχές που ήρθαν σε επαφή με το ύφασμα, δημιουργώντας έτσι το χαρακτηριστικό μοτίβο. Η νέα αυτή προσέγγιση ενισχύει την άποψη ότι η Σινδόνη αποτελεί ένα μεσαιωνικό καλλιτεχνικό δημιούργημα και όχι ένα αυθεντικό βίωμα των γεγονότων της Σταύρωσης.

Συμπεράσματα και επιπτώσεις

Η μελέτη του Μοράες παρέχει μία επαναλήψιμη και σχολαστική μεθοδολογία που εστιάζει στην ανάλυση της επαφής μεταξύ υφάσματος και μορφών, υπογραμμίζοντας την πιθανότητα της Σινδόνης ως έργο τέχνης. Αυτό αφήνει ανοιχτό το πεδίο για περαιτέρω διερεύνηση της ιστορικής και θρησκευτικής σημασίας του πιο μελετημένου αρχαιολογικού αντικειμένου του κόσμου.

δειτε ακομα

δειτε ακομα