Η Japan Airlines ανακοίνωσε ότι έχει αποκαταστήσει την ομαλή λειτουργία των συστημάτων της και οι πωλήσεις εισιτηρίων για πτήσεις της ίδιας ημέρας έχουν ξαναρχίσει, μετά από μια κυβερνοεπίθεση που προκάλεσε προβλήματα, κυρίως στη διαχείριση αποσκευών και στις διαδικασίες πώλησης, καθυστερώντας διάφορες πτήσεις εσωτερικού και διεθνών δρομολογίων.
Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, η επίθεση ξεκίνησε στις 00:24 ώρα Ελλάδας, επηρεάζοντας τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά συστήματα πληροφορικής. Το προσωπικό αναγκάστηκε να απενεργοποιήσει router που προκάλεσε προβλήματα στο δίκτυο, καθώς και να αναστείλει προσωρινά τις πωλήσεις εισιτηρίων για πτήσεις ημέρας.
Η JAL καθησύχασε τους επιβάτες ότι δεν υπήρξε διαρροή προσωπικών δεδομένων και ότι τα συστήματά της δεν υπήρξαν στόχος ιών.
Από την πλευρά της, η ANA Holdings, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ιαπωνίας, δήλωσε ότι δεν παρατήρησε κάποια επίθεση στα συστήματά της.
«Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι υποστήκαμε κυβερνοεπίθεση και εργάζονται πάνω στη μείωση των επιπτώσεών της», δήλωσε εκπρόσωπος της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ιαπωνία στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Η κακή λειτουργία στο σύστημα διαχείρισης αποσκευών της JAL είχε ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις σε περισσότερες από δέκα πτήσεις σε διάφορα ιαπωνικά αεροδρόμια, όπως μετέδωσε το NHK, ωστόσο δεν προέκυψε σοβαρό θέμα.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Kyodo, τουλάχιστον 14 πτήσεις εσωτερικού καθυστέρησαν έως και μία ώρα, ενώ κάποιες διεθνείς πτήσεις επηρεάστηκαν επίσης.
Η κυβερνοεπίθεση κατά της JAL είναι μέρος μιας σειράς επιθέσεων που έχουν στοχεύσει δημόσιους οργανισμούς και μεγάλες επιχειρήσεις της Ιαπωνίας.
Το προηγούμενο με την Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία
Στα τέλη του 2023, η Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία (JAXA) ανακοίνωσε ότι υπέστη κυβερνοεπίθεση.
Τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς, το λιμάνι της Ναγόγια, το μεγαλύτερο σε κίνηση στην Ιαπωνία, παρέλυσε λόγω επίθεσης με ransomware, που αποδόθηκε στην ρωσοφοβική ομάδα χάκερ LockBit.
Η Ιαπωνική Υπηρεσία Κυβερνοασφάλειας (NISC) επίσης υπήρξε θύμα απεργίας από χάκερ, με διαρκή πειρατεία στα συστήματά της για περίπου εννέα μήνες, σύμφωνα με ιαπωνικά ΜΜΕ.
Πιο νωρίς, τον Φεβρουάριο του 2022, η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, αναγκάστηκε να διακόψει τη παραγωγή της στη χώρα για μια μέρα λόγω κυβερνοεπίθεσης σε προμηθευτή της.
Πιο πρόσφατα, ο δημοφιλής ιαπωνικός ιστότοπος βιντεοπαιχνιδιών Niconico έκλεισε προσωρινά τις υπηρεσίες του τον Ιούλιο λόγω μιας σημαντικής κυβερνοεπίθεσης, όπως ανέφερε η εταιρεία που τον διαχειρίζεται.
Στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η American Airlines υποχρεώθηκε να καθηλώσει όλα τα αεροσκάφη της για περίπου μία ώρα, προκαλώντας αναστάτωση σε πολλά ταξίδια, παραμονή Χριστουγέννων, λόγω τεχνικού προβλήματος στο δίκτυό της.