Ένα απίστευτο περιστατικό με πρωταγωνιστή έναν διευθυντή και έναν πρόσφατα απολυμένο υπάλληλο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι συνέβη και γιατί η ιστορία έγινε viral;
Το απίστευτο αίτημα ενός διευθυντή
Ο Μπεν Άσκινς, ειδικός σε θέματα εργασίας από τη Βρετανία, συνηθίζει να μοιράζεται ανώνυμες συνομιλίες μεταξύ εργαζομένων και των προϊσταμένων τους, προκαλώντας συχνά ζωηρές συζητήσεις. Αυτή τη φορά, η ιστορία που δημοσίευσε ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
Σύμφωνα με την ανάρτηση του Άσκινς, ένας διευθυντής έστειλε μήνυμα σε έναν πρώην εργαζόμενο, ο οποίος είχε μόλις απολυθεί, ζητώντας του βοήθεια με ένα νέο λογισμικό. Το μήνυμα του διευθυντή έγραφε: «Πρέπει να σου ζητήσω μια χάρη». Εξηγούσε ότι η ομάδα του αντιμετώπιζε προβλήματα με την τελευταία αναβάθμιση του λογισμικού και χρειαζόταν την τεχνογνωσία του πρώην υπαλλήλου για να λύσουν το πρόβλημα.
Η αντίδραση του πρώην υπαλλήλου
Η απάντηση του πρώην υπαλλήλου ήταν άμεση και ειλικρινής: «Κάνεις πλάκα; Με απέλυσες και τώρα ζητάς βοήθεια;». Η αντίδραση του είναι απολύτως κατανοητή, δεδομένων των συνθηκών.
Ο διευθυντής παραδέχτηκε ότι η κατάσταση ήταν «άβολη», αλλά δικαιολόγησε το αίτημά του λέγοντας ότι η ομάδα που είχε αναλάβει το θέμα του λογισμικού δεν μπορούσε να βρει λύση. Ο πρώην υπάλληλος, με μια δόση ειρωνίας, απάντησε: «Σας το είχα πει ότι θα συμβεί αυτό». Στη συνέχεια, ο διευθυντής ρώτησε αν ο πρώην υπάλληλος θα μπορούσε να «καθοδηγήσει» εξ αποστάσεως τη νέα ομάδα.
Ο πρώην εργαζόμενος συμφώνησε να βοηθήσει, αλλά με έναν όρο: ήθελε να πληρωθεί για την βοήθεια του και ζήτησε «μισό ημερομίσθιο» για τον χρόνο του.
Η διαφωνία για την αμοιβή
Εκεί ξεκίνησε η νέα διαμάχη. Ο διευθυντής ισχυρίστηκε ότι η εργασία θα απαιτούσε λιγότερο από μία ώρα και δεν θα έπρεπε να πληρώσουν τον πρώην υπάλληλο για περισσότερο χρόνο. «Δουλέψαμε μαζί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν μπορείς να το κάνεις αυτό για μένα;», ρώτησε.
Ο Μπεν Άσκινς εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του για την εξέλιξη αυτής της συνομιλίας. Τόνισε ότι όλη αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εξ αρχής εάν δεν είχε απολυθεί ένας τόσο πολύτιμος υπάλληλος με εξειδικευμένες γνώσεις στο συγκεκριμένο λογισμικό.
- Γιατί απολύετε το μόνο άτομο που μπορεί να κάνει τη δουλειά; διερωτήθηκε ο Άσκινς.
Ο Άσκινς κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ήταν «εξωφρενικό» να προσπαθούν να αποφύγουν την πληρωμή του πρώην υπαλλήλου για την εργασία του. Η ιστορία αυτή αναδεικνύει την σημασία της σωστής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και των επιπτώσεων που μπορεί να έχει μια λανθασμένη απόφαση απόλυσης. Είναι, επίσης, ένα μάθημα για το πώς οι εργοδότες πρέπει να εκτιμούν και να σέβονται τις δεξιότητες και τον χρόνο των εργαζομένων τους, ακόμη και όταν η εργασιακή τους σχέση έχει λήξει.