“Ανατροπή στα ΜΜΕ: Οι εκλογές των ΗΠΑ και η νέα πραγματικότητα”

Το 2024 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τα μέσα ενημέρωσης και την πολιτική στη διάρκεια των προεδρικών εκλογών, όπως επισημαίνει πρόσφατο δημοσίευμα του Axios. Η εποχή που οι Αμερικανοί πολίτες ενημερώνονταν κυρίως από μερικά κυρίαρχα ΜΜΕ έχει παρέλθει, δίνοντας τη θέση της σε μία κατακερματισμένη πραγματικότητα που διαμορφώνεται εν μέσω του διαδικτύου και των social media.

Η κατακερματισμένη πραγματικότητα της ενημέρωσης

Οι πηγές ενημέρωσης για τους Αμερικανούς διαφέρουν δραματικά: από τους νέους που ακούνε podcasts του Joe Rogan, μέχρι τις γυναίκες των προαστίων που ακολουθούν influencers στο Instagram. Αντί να αγκαλιάσουν έναν ομόφωνο τρόπο ενημέρωσης, οι προεκλογικές εκστρατείες, τόσο του Ντόναλντ Τραμπ όσο και της Κάμαλα Χάρις, στοχεύουν σε συγκεκριμένες ομάδες ψηφοφόρων με καινοτόμες και στοχευμένες τακτικές.

Για παράδειγμα, ο Τραμπ προσεγγίζει παραπάνω ανδρικούς ψηφοφόρους μέσα από μία τρίωρη συνομιλία του με τον Rogan, καταγράφοντας 33 εκατομμύρια προβολές το Σαββατοκύριακο, κάτι που ξεπερνά οποιαδήποτε επίσκεψη του σε παραδοσιακά μέσα όπως το Fox News ή το CNN. Παρομοίως, η Χάρις έχει συνδεθεί περισσότερο με νέες γυναίκες μέσω του podcast «Call Her Daddy» του Alex Cooper, προσφέροντας έναν πιο άμεσο και μη παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας.

Αυτή η νέα κατακερματισμένη πραγματικότητα δεν αφορά μόνο τις εκλογές, αλλά και τον τρόπο που οι Αμερικανοί ενημερώνονται σχετικά με κάθε πτυχή της ζωής τους, από τις επιχειρήσεις μέχρι τα τρέχοντα γεγονότα. Οι κομματικοί παράγοντες θα χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για να αναπτύξουν και να προωθήσουν τις ιδέες τους, είτε αυτές είναι αλήθειες είτε ψέματα, ενώ τα προϊόντα και οι μάρκες θα διακινούνται μέσω αυτού του νέου τοπίου.

Τι συμβαίνει σε ένα τραπέζι της μέσης αμερικανικής οικογένειας

Αναλογιστείτε ένα τυπικό τραπέζι μιας αμερικανικής οικογένειας, όπου οι συζητήσεις προέρχονται από διαφορετικές ηλικίες και πολιτικά υπόβαθρα. Είναι πιθανό ότι οι πληροφορίες τους προέρχονται από πηγές που δεν είναι κοινές σε όλους. Ο Ben LaBolt, διευθυντής επικοινωνίας και ανώτερος σύμβουλος του Λευκού Οίκου, τονίζει ότι η παραδοσιακή τηλεόραση καλύπτει μόνο έναν περιορισμένο αριθμό θεατών, καθώς όσοι είναι 35 χρονών και κάτω αποφεύγουν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.

«Οι πλατφόρμες βίντεο, οι συνεργασίες με influencers και τα podcasts είναι απαραίτητα για να αγκαλιάσετε ένα πιο νεανικό και ποικιλόμορφο κοινό», προσθέτει ο LaBolt, επισημαίνοντας την ανάγκη προσαρμογής στις νέες συνθήκες ενημέρωσης.

δειτε ακομα

δειτε ακομα