Η κούρσα για τις αμερικανικές εκλογές έχει εξελιχθεί σε ένα πραγματικό θρίλερ, με τους υποψηφίους να σπάνε κάθε ρεκόρ συγκέντρωσης κεφαλαίων. Σύμφωνα με την οργάνωση OpenSecrets, οι συνολικές εισφορές έχουν φτάσει το 15,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό το εντυπωσιακό ποσό περιλαμβάνει την Κάμαλα Χάρις από τους Δημοκρατικούς και τον Ντόναλντ Τραμπ από τους Ρεπουμπλικάνους, καθώς και τους υποψηφίους για το Κογκρέσο. Το ρεκόρ αυτό ξεπερνά το προηγούμενο, που καταγράφηκε το 2020 και ανήλθε σε 15,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Για να καταλάβουμε την έκταση της σύγκρισης, το ποσό των 15,9 δισεκατομμυρίων είναι περισσότερα από διπλάσιο σε σχέση με τα 6,5 δισεκατομμύρια που συγκεντρώθηκαν το 2016.
Αναλυτικά οι εισφορές για τις εκστρατείες Χάρις και Τραμπ
Όσον αφορά την κούρσα για τον προεδρικό θώκο, η Κάμαλα Χάρις έχει συγκεντρώσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια, με πάνω από 40% αυτών να προέρχονται από μικρές δωρεές. Επιπλέον, έχει λάβει 586 εκατομμύρια δολάρια από πολιτικές επιτροπές που την υποστηρίζουν.
Αντίθετα, οι επιδόσεις του Τραμπ είναι πιο μετριοπαθείς, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται σε 382 εκατομμύρια δολάρια, με 28% αυτού να προέρχεται από μικρές δωρεές. Οι επιτροπές υποστήριξης του έχουν συγκεντρώσει 694 εκατομμύρια δολάρια.
Η μεγαλύτερη συνεισφορά ήρθε από τον τραπεζίτη Τίμοθι Μέλον, ο οποίος πρόσφερε 197 εκατομμύρια δολάρια σε υποψηφίους των Ρεπουμπλικάνων, συμπεριλαμβανομένου του Τραμπ. Από την άλλη πλευρά, ο Μάικλ Μπλούμπεργκ ήταν ο κορυφαίος δωρητής για τους Δημοκρατικούς με 93 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ο Τζορτζ Σόρος διέθεσε 56 εκατομμύρια μέσω της δικής του επιτροπής υποστήριξης.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών, φτάνει τα 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια, δαπανήθηκε για πολιτική διαφήμιση. Από τον Μάρτιο μέχρι την 1η Νοεμβρίου, οι εκστρατείες του Τραμπ και της Χάρις ξόδεψαν συνολικά 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις: 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Δημοκρατική και 993 εκατομμύρια για τον Ρεπουμπλικάνο.
Τα μηνύματα των υποψηφίων ήταν σαφώς καθορισμένα: η Χάρις επικεντρώθηκε σε θέματα όπως οι φόροι, το δικαίωμα στην άμβλωση, η υγεία και η οικονομία, ενώ ο Τραμπ εστίασε στη μετανάστευση, τον πληθωρισμό, το έγκλημα και την οικονομία.
Στις κρίσιμες πολιτείες, οι δαπάνες στράφηκαν κυρίως στην Πενσιλβάνια, με το Μίσιγκαν και την Τζόρτζια να ακολουθούν. Παρά την αύξηση του διαδικτυακού χρόνου των Αμερικανών, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης απέσπασαν μόνο το 17% των διαφημιστικών δαπανών και για τους δύο υποψηφίους.
Οι Δημοκρατικοί δαπάνησαν 132,4 εκατομμύρια δολάρια σε ιστότοπους της Meta (Facebook και Instagram), σε αντίθεση με 24,7 εκατομμύρια των Ρεπουμπλικάνων. Η κατάσταση αντιστρέφεται στο X (πρώην Twitter), όπου οι Ρεπουμπλικάνοι ξόδεψαν 1,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σχέση με μόλις 150.000 δολάρια των Δημοκρατικών, σύμφωνα με στοιχεία της AdImpact.