Η ψηφιακή διαδικασία δήλωσης ακινησίας οχημάτων έχει συμβάλει στη δημιουργία ενός αυξανόμενου αριθμού αυτοκινήτων-ζόμπι που καταλαμβάνουν πολύτιμες θέσεις στάθμευσης.
Η ψηφιακή ακινησία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη για τους πολίτες, καθώς δεν απαιτεί φυσική κατάθεση πινακίδων σε κάποια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ). Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μπορούν απλώς να μπαίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα “myCar”, να εισάγουν τους προσωπικούς τους κωδικούς Taxisnet, να δηλώσουν την ακινησία του οχήματός τους και στη συνέχεια να το παρκάρουν σε χώρο που τους ανήκει ή έχουν μισθώσει.
Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύονται την απουσία ελέγχων και κρατούν τα αυτοκίνητά τους στους δρόμους, επιδεινώνοντας έτσι το ήδη οξύ πρόβλημα της στάθμευσης στις μεγάλες πόλεις της χώρας.
Οι αρμόδιοι φορείς έχουν παρατηρήσει το φαινόμενο και ετοιμάζονται να ενεργοποιήσουν ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών διασταυρώσεων στοιχείων.
Τα προστίματα θα είναι αυστηρά για όσα οχήματα δηλώνονται ως ακινητοποιημένα αλλά εντοπίζονται να κυκλοφορούν. Ειδικότερα, εάν βρεθεί αυτοκίνητο που έχει δηλωθεί σε κατάσταση ακινησίας, η σχετική ακινησία αίρεται αυτομάτως και επιβάλλονται επιπλέον τέλη, διοικητικά πρόστιμα καθώς και αναγκαίες διαδικασίες για την ανάρτηση προστίμου ύψους 10.000 ευρώ.
Σε περίπτωση που οι παραβάτες επαναλάβουν την ίδια συμπεριφορά, το πρόστιμο τριπλασιάζεται στα 30.000 ευρώ και επιπλέον, το δίπλωμα οδήγησης μπορεί να ανακληθεί για τρία χρόνια.
Επιπλέον, τα οχήματα που εντοπίζονται να είναι σταθμευμένα σε διαφορετική τοποθεσία από αυτή που δηλώνουν στην ακινησία ή κυκλοφορούν, θεωρείται ότι παραβιάζουν τη σχετική διαδικασία.
Ο νέος μηχανισμός θα εντοπίζει επίσης ανασφάλιστα οχήματα, αυτά που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, καθώς και οχήματα που δεν έχουν πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας.
Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι περίπου 600.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, ενώ πάνω από 2,8 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ.