Πάνω από 2,2 δισ. ευρώ στα ταμεία των σούπερ μάρκετ

Άνω των 2,2 δισ. ευρώ ήταν το επιπλέον ποσό που κέρδισαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ τα τελευταία τρία χρόνια, κατά την περίοδο της οικονομικής αναταραχής που προκάλεσε ο πληθωρισμός.

ΙΕΛΚΑ: Πώς έχουν εξελιχθεί οι τιμές στα σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με την Circana (πρώην IRI), το 2024 παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα ύψους 328 εκατ. ευρώ, ή 3,1%, σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τα συνολικά 10,87 δισ. ευρώ.

Αναφορικά με τις 11 κύριες κατηγορίες προϊόντων για το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024, τα μη αλκοολούχα ποτά καταγράφουν την μεγαλύτερη αύξηση στην αξία πωλήσεων (+6,9%), ακολουθούν τα αλκοολούχα ποτά (+6,5%), οι κατεψυγμένες τροφές (+5,3%), τα υλικά μαγειρικής (+4,4%), και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (+4,2%). Αντίθετα, πτώση παρουσιάστηκε στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (-4,2%) και σε άλλα είδη νοικοκυριού (-1,1%).

Στην πώληση σε τεμάχια, οι γαλακτοκομικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,8%, οι αλκοολούχες κατά 6,6%, και οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών αυξήθηκαν κατά 5,4%, ενώ οι κατεψυγμένες τροφές σημείωσαν επίσης αύξηση +5,4%.

Λειτουργικά κέρδη 158,6 εκατ. ευρώ για τέσσερις σούπερ μάρκετ το 2023

Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 παρουσίασαν εντυπωσιακά κέρδη για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Αναλυτικότερα, τέσσερις από τις μεγαλύτερες αλυσίδες (Σκλαβενίτης, ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης) κατέγραψαν συνολικά λειτουργικά κέρδη ύψους 158,6 εκατ. ευρώ.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ 1

Το 2023 υπήρξε μια ακόμη χρονιά όπου η ακρίβεια γονάτισε τα νοικοκυριά, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν μεγάλο ποσοστό των εισοδημάτων τους για τα βασικά προϊόντα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο Σκλαβενίτης πρωτοστάτησε στα κέρδη του κλάδου, φτάνοντας τα 112,6 εκατ. ευρώ, με αύξηση 86,3% σε σχέση με το 2022.

Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ αύξησε τα λειτουργικά της κέρδη κατά 9,54%, φτάνοντας τα 31 εκατ. ευρώ, ενώ η Δ. Μασούτης παρουσίασε κέρδη ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,4%. Η ΑΒ Βασιλόπουλος συγκέντρωσε 6,5 εκατ. ευρώ.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα Lidl δεν δημοσιεύουν επίσημα τα οικονομικά τους στοιχεία, αλλά οι ειδικοί εκτιμούν τον ετήσιο κύκλο εργασιών τους στα 2 δισ. ευρώ.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των παραπάνω αλυσίδων ανήλθε σε 8,9 δισ. ευρώ. Επιπλέον, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επαναλαμβάνουν ότι το ποσοστό κέρδους τους είναι πολύ χαμηλό (συνήθως κάτω από 1%), προσπαθώντας να αναιρέσουν τις κατηγορίες γύρω από την ακρίβεια που πλήττει τους καταναλωτές.

Τελικά, φαίνεται πως, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, οι σούπερ μάρκετ κατάφεραν να συνεχίσουν την πορεία κερδοφορίας τους.

δειτε ακομα

δειτε ακομα