Αυστηρότερος ΚΟΚ: Μηδενικό Αλκοόλ για Νέους Οδηγούς και Προστασία Πεζών

Έρχονται αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με έμφαση στην ασφάλεια και τη δικαιοσύνη. Δείτε τις νέες προτάσεις και πως θα επηρεάσουν την οδική συμπεριφορά.

Αυστηρότερος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Μηδενική Ανοχή στο Αλκοόλ και Προτεραιότητα στους Πεζούς

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές, με επίκεντρο την μηδενική ανοχή στο αλκοόλ και την προστασία των πεζών. Η πρόταση δίνει έμφαση στην ασφάλεια των πεζών στις διαβάσεις πεζών και στα σήματα STOP, ενώ εισάγεται η <<κίτρινη κάρτα>> ως προειδοποίηση για τους παραβάτες. Η ανάγκη για ισχυρή αστυνόμευση τονίζεται ιδιαίτερα, ενώ η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου θα αντιμετωπίζεται ως κακούργημα. Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με τον σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα, το 30% έως 40% των θανατηφόρων ή σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται στην κατανάλωση αλκοόλ από τους οδηγούς. Δεδομένης της αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, που υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και της αυξημένης κατανάλωσης αλκοόλ σε νεαρές ηλικίες, η τροποποίηση του ΚΟΚ προς την κατεύθυνση της Μηδενικής Χρήσης Αλκοόλ κρίνεται απαραίτητη. Η εφαρμογή αυτού του μέτρου θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων και να σώσει ζωές.

Κίνηση στους δρόμους

Ήδη, εννέα ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει τη Μηδενική Χρήση Αλκοόλ για επαγγελματίες και νέους οδηγούς, όπως η Τσεχία και η Γερμανία. Στην Ελλάδα, τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια αλκοόλ στο αίμα είναι 0,5 gr/L για τους υπόλοιπους οδηγούς και 0,2 gr/L για επαγγελματίες και νέους οδηγούς. Η σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες αναδεικνύει την ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ETSC), χώρες όπως η Τσεχία και η Ουγγαρία έχουν θεσπίσει μηδενικό όριο αλκοόλ για όλους τους οδηγούς, ενώ άλλες, όπως η Εσθονία και η Σουηδία, έχουν θέσει το όριο στο 0,2 gr/L. Η υιοθέτηση αυτών των πρακτικών θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στην Ελλάδα.

Οδηγοί σε δρόμο

Στόχοι του Νέου Νομοσχεδίου για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Οι βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι:

  • α) Η προσαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στις σύγχρονες ανάγκες για ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων. Επιδιώκεται η δημιουργία ενός πιο ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.
  • β) Η ενίσχυση του αποτρεπτικού χαρακτήρα των κυρώσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Στόχος είναι η μείωση των παραβάσεων και η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς μέσω πιο αυστηρών ποινών.
  • γ) Η απλούστευση των διαδικασιών και η αποσύνδεση των κυρώσεων από το όχημα, με ελάχιστες εξαιρέσεις, καθώς και ο περιορισμός των ποινικών κυρώσεων. Αυτό θα διευκολύνει την επιβολή των ποινών και θα μειώσει τη γραφειοκρατία.

δειτε ακομα

δειτε ακομα