Μηδενική Ανοχή στο Αλκοόλ και Προτεραιότητα στους Πεζούς: Οι Νέοι Κανόνες του ΚΟΚ

Η νέα πρόταση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ενσωματώνει μία ξεκάθαρη στάση υπέρ της μηδενικής ανοχής στο αλκοόλ, δίνοντας προτεραιότητα στους πεζούς σε διαβάσεις και σε σήματα STOP. Αξιοσημείωτο είναι το μέτρο της <<κίτρινης κάρτας>> για τους παραβάτες, που θα αποτελέσει μία αυτόματη προειδοποίηση για όσους παραβιάζουν τους κανόνες. Έχει τονισθεί η ανάγκη για ισχυρή αστυνόμευση, καθώς και η μετατροπή της εγκατάλειψης θύματος τροχαίου σε κακούργημα, προκειμένου να επιτευχθεί μεγαλύτερη δικαιοσύνη. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σκοπεύει να καταθέσει το νομοσχέδιο στη Βουλή στις αρχές Φεβρουαρίου.

Ο σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα υπογραμμίζει ότι περίπου το 30% έως 40% των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρές αναπηρίες περιλαμβάνουν οδηγούς που έχουν καταναλώσει αλκοόλ. Αξιολογώντας τον αυξανόμενο αριθμό θανάτων και τραυματισμών από τροχαία συμβάντα στη χώρα μας, που είναι υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και την τάση της αύξησης της κατανάλωσης αλκοόλ σε ολοένα και νεότερες ηλικίες, προτείνεται η τροποποίηση του ΚΟΚ προς την κατεύθυνση της Μηδενικής Χρήσης Αλκοόλ.

kinisi 3

Ορισμένες εννέα ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη εισάγει το Μηδενικό Αλκοόλ για επαγγελματίες αλλά και νέους οδηγούς. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία, η Σλοβακία, η Λιθουανία, η Κροατία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Σλοβενία. Στην Ελλάδα τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια αλκοόλ στο αίμα είναι 0,5 gr/L για τους υπόλοιπους οδηγούς και 0,2 gr/L για επαγγελματίες και νέους οδηγούς.

Σύμφωνα με δεδομένα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ETSC), τέσσερις χώρες (Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία) έχουν καθορίσει το μέγιστο όριο αλκοόλ στο 0 gr/L για όλες τις κατηγορίες οδηγών, ενώ άλλες τέσσερις (Εσθονία, Πολωνία, Σουηδία, Νορβηγία) το ορίζουν στο 0,2 gr/L.

kinisi 1 1

Στόχοι του νομοσχεδίου:

  • α) Να προσαρμόσει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στις σύγχρονες ανάγκες ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών και των οχημάτων,
  • β) Να ενισχύσει τον αποτρεπτικό χαρακτήρα των κυρώσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας,
  • γ) Να απλουστεύσει τις διαδικασίες, αποσυνδέοντας τις κυρώσεις από το όχημα, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, και να περιορίσει τις ποινικές κυρώσεις που επιβάλλονται με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

δειτε ακομα

δειτε ακομα