ΑΑΔΕ: Ψηφιακή Διαχείριση Ακινησίας Οχημάτων από 15/11 σε Περιπτώσεις Κλοπής και Θανάτου Ιδιοκτήτη

Ψηφιακά και χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση αδειών και πινακίδων, από την 15 Νοεμβρίου 2024, θα είναι εφικτή η δήλωση ακινησίας οχημάτων που σχετίζονται με περιπτώσεις κλοπής, υπεξαίρεσης ή ανωτέρας βίας. Επιπλέον, περιλαμβάνεται και η ακινησία οχημάτων ιδιοκτητών που έχουν αποβιώσει.

Σύμφωνα με κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι περιπτώσεις που αφορά η διαδικασία ακινησίας είναι οι εξής:

  • σε περιπτώσεις κλοπής ή υπεξαίρεσης οχήματος, καθώς και αν το όχημα έχει κυκλοφορήσει στο εξωτερικό ή έχει κατασχεθεί από δημόσια αρχή, ή αν απαιτείται αφαίρεση των στοιχείων του οχήματος λόγω πλειστηριασμού, ανολοκλήρωτης μεταβίβασης ή παράδοσης για ανακύκλωση και σε κάθε εκδήλωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος δεν έχει στην κατοχή του το όχημα ή τα στοιχεία του
  • όταν ο ιδιοκτήτης έχει αποβιώσει

Η διαδικασία δήλωσης ακινησίας θα γίνεται:

  • χωρίς την ανάγκη υποβολής στοιχείων κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας)
  • μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» στην ψηφιακή πύλη myAADE, επιλέγοντας Τα Αιτήματά μου > Νέο Αίτημα > Φορολογία > Αυτοκίνητα > Ακινησία λόγω κλοπής, κ.λπ. ή θανάτου ιδιοκτήτη.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας θα παραμένουν υπό την ευθύνη του ιδιοκτήτη ή του κληρονόμου.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ, στο τηλέφωνο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 7:30 – 17:00.

δειτε ακομα

δειτε ακομα