Τραγικό Τροχαίο στην Κατεχάκη: Προβληματισμοί για την Οδική Ασφάλεια
Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό τροχαίο δυστύχημα στη λεωφόρο Κατεχάκη, ο Νίκος Ρήγας, αντιπρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών και ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής, εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για την οδική ασφάλεια και την ανάγκη για ευαισθητοποίηση των πολιτών. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην επικινδυνότητα τροχαίων ατυχημάτων εντός του αστικού περιβάλλοντος και στην κρίσιμη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας.
Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης τόνισε τη σημασία της ταχύτητας, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “αν πήγαιναν σημειωτόν και υπήρχε ιδιαίτερη κίνηση η σύγκρουση δεν θα ήταν τόσο σφοδρή”.
Ζώνη Ασφαλείας: Ένα Ζήτημα Ζωής και Θανάτου
Ένα από τα κύρια σημεία που αναδείχθηκαν ήταν η υποχρεωτική χρήση ζώνης ασφαλείας, ιδίως στα πίσω καθίσματα, όπου η συμμόρφωση παραμένει χαμηλή στην Ελλάδα. Ο Ιαβέρης υπογράμμισε πως “ένα τεράστιο ποσοστό δεν φοράει ζώνες πίσω και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό”. Επεσήμανε ότι σε περίπτωση ατυχήματος, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου, όχι μόνο για τους επιβάτες που δεν τη φορούν, αλλά και για τους υπόλοιπους επιβάτες του οχήματος.
Ειδικότερα, τόνισε ότι “εγώ θα πω ότι από αυτούς που έχουν σκοτωθεί στους δρόμους, εάν όλοι φόραγαν ζώνες, τουλάχιστον οι μισοί από αυτούς θα μπορούσαν να έχουν επιβιώσει. Και να ξέρετε ότι οι πίσω επιβάτες κινδυνεύουν επτά φορές περισσότερο”.
Ασφαλής Απόσταση και Όρια Ταχύτητας
Επιπλέον, ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας αναφέρθηκε στην ανάγκη για τήρηση ασφαλών αποστάσεων από το προπορευόμενο όχημα, προκειμένου να υπάρχει επαρκής χρόνος αντίδρασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. “Χρειαζόμαστε αν πηγαίνει με 60 περίπου χιλιόμετρα ένα αυτοκίνητο τουλάχιστον 36 – 40 μέτρα για να αρχίσουμε να φρενάρουμε οπότε θεωρώ ότι πρέπει να χαμηλώσουμε λίγο τις ταχύτητες μας”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Νίκος Ρήγας ανέφερε ότι “είχαμε ένα ξεκληρισμό μιας οικογένειας στην Κατεχάκη” και πρόσθεσε ότι το Τμήμα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων (ΤΟΤΑ) της υποδιεύθυνσης Τροχαίας εξετάζει το υλικό από κάμερες ασφαλείας, ενώ αναμένονται και τα αποτελέσματα των ιατροδικαστικών εξετάσεων.
Επιπλέον Σκέψεις για την Οδική Ασφάλεια
- Η παλαιότητα του οχήματος και η έλλειψη σύγχρονων συστημάτων παθητικής ασφάλειας.
- Η πιθανότητα ιατρικών προβλημάτων του οδηγού, όπως απώλεια αισθήσεων.
Οι δηλώσεις των ειδικών αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα των αιτιών των τροχαίων ατυχημάτων και την ανάγκη για συνδυασμό μέτρων, όπως η τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας, η χρήση ζώνης ασφαλείας, η συντήρηση των οχημάτων και η ενημέρωση των πολιτών για την οδική ασφάλεια.