Οι οδηγοί ταξί στην Αττική κατεβάζουν «χειρόφρενο» για 18 ώρες, αντιδρώντας σε ζητήματα που αφορούν το μέλλον του κλάδου τους.
Γιατί απεργούν οι οδηγοί ταξί; Η «μάχη» κατά των ιδιωτικών συμφερόντων
Οι αυτοκινητιστές ταξί της Αττικής προχωρούν σε 18ωρη απεργία, ξεκινώντας από τα μεσάνυχτα της Κυριακής προς Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου, με βασικό στόχο τη συμμετοχή των μελών τους στην έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου. Η συνέλευση αυτή, που θα διεξαχθεί στις 10 το πρωί της Δευτέρας, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για το μέλλον του επαγγέλματος του ταξιτζή.
Ανησυχίες για την υποβάθμιση του κλάδου και την είσοδο ιδιωτών
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), που ανακοίνωσε την απεργία, εκφράζει έντονη ανησυχία για την «υποβάθμιση του ρόλου» του συνδικάτου αλλά και την «ανεξέλεγκτη είσοδο μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο». Αυτό το ζήτημα αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα της διαμαρτυρίας και των αιτημάτων των αυτοκινητιστών.
Οι δηλώσεις του Θύμιου Λυμπερόπουλου και η προσφυγή στο ΣτΕ
Σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, τόνισε εμφατικά: «Δεν θα κάνουμε πίσω. Πάνε να μας τελειώσουν, να τελειώσουν με το ελεύθερο επάγγελμα του ταξιτζή και να δώσουν τη δουλειά μας στους ιδιώτες». Επισήμανε επίσης την πρόθεση του κλάδου να πραγματοποιήσει «νέες απεργίες, αλλά όχι συνεχόμενα για να μπορέσει να αντέξει ο κλάδος».
Ένα σημαντικό βήμα αντίδρασης είναι η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Στόχος αυτής της νομικής ενέργειας είναι η κατάπτωση της πρόσφατης Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών, η οποία «ανοίγει τον δρόμο της αστικής μεταφοράς και στα ΙΧ με οδηγό». Ο κ. Λυμπερόπουλος χαρακτήρισε την εν λόγω απόφαση «ευθεία παραβίαση των συνταγματικών διατάξεων και των θεμελιωδών κανόνων της υφιστάμενης νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη δυνατότητα ανήκει αποκλειστικά και μόνο στα ταξί».
Οι αυτοκινητιστές των ταξί με αυτές τις κινήσεις τους δηλώνουν την αποφασιστικότητά τους να προστατεύσουν το επάγγελμά τους από αυτό που θεωρούν ως απειλή για την επιβίωσή του και την κατοχυρωμένη τους θέση στην παροχή αστικών μεταφορών.