Συνεχίζεται η σαρανταοκτάωρη απεργία των ναυτεργατών στα πλοία της Αδριατικής από αύριο

Οι ναυτεργάτες της Αδριατικής ξεκινούν 48ωρη απεργία για την ουσιαστική ενίσχυση της ναυτικής στελέχωσης.

Απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών στα δρομολόγια Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία

Από τα ξημερώματα της Τρίτης 3 Ιουνίου έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 4 Ιουνίου, οι ναυτικοί στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία πραγματοποιούν 48ωρη απεργία, ύστερα από απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Η κινητοποίηση στοχεύει στην αντιμετώπιση του διαχρονικού και επικίνδυνου ζητήματος της υποστελέχωσης στα πλοία που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική θάλασσα.

Τα κρίσιμα προβλήματα υποστελέχωσης και οι συνέπειές τους στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, η υποστελέχωση έχει οδηγήσει σε σημαντικές ελλείψεις προσωπικού, με αποτέλεσμα τα υπάρχοντα πληρώματα να εργάζονται υπό εξαντλητικά ωράρια και συνθήκες υπερεργασίας. Αυτή η κατάσταση προκαλεί έντονη επαγγελματική κόπωση, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο ατυχημάτων και επιβαρύνοντας την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Προτάσεις για ουσιαστική αναβάθμιση της ναυτικής στελέχωσης

Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, που έλαβε χώρα στις 19 Μαΐου 2025, έγινε εκτενής επανεκτίμηση των συνθηκών εργασίας. Η ομοσπονδία επανέλαβε ότι τα προβλήματα παραμένουν άλυτα παρά τις υποσχέσεις της Πολιτείας και της εργοδοσίας μετά την απεργία του Οκτωβρίου 2024.
Για τη στελέχωση του πληρώματος, η ΠΝΟ κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση που περιλαμβάνει:

  • Κατάστρωμα: 1 Λοστρόμος, 2 Υπολοστρόμοι, 12 Ναύτες, 2 ναυτόπαις
  • Μηχανοστάσιο: 4 Μηχανοδηγοί, 1 Καθαριστής
  • Επιπλέον, σύμφωνα με την πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων, προτείνεται:

  • 1 Αρχιμάγειρας
  • 1 Μάγειρας Α’
  • 2 Μάγειρες Β’
  • 2 Μάγειρες Γ’
  • 3 Χυτροκαθαριστές
  • Ανάγκη ρύθμισης για τα πλοία υπό ιταλική σημαία και εκκρεμότητες στον ΣΕΕΝ

    Η ΠΝΟ επισημαίνει επίσης την ανάγκη άμεσης διευθέτησης της ναυτολόγησης των Ελλήνων Ναυτεργατών στα πλοία της Grimaldi Lines, τα οποία πραγματοποιούν δρομολόγια Πάτρα-Ιταλία με ιταλική σημαία. Η ομοσπονδία ζητά να τηρείται το πιστοποιητικό ειδικότητας των ναυτικών και να αποφεύγεται η ναυτολόγηση σε κατώτερες ειδικότητες.
    Παράλληλα, παραμένουν ανοιχτά ζητήματα σχετικά με τις διανυκτερεύσεις του προσωπικού και τα εξπρές δρομολόγια, τα οποία ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλείται να επιλύσει.

    Συνεχιζόμενη δέσμευση της ΠΝΟ για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας

    Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι, σε περίπτωση μη υλοποίησης των αιτημάτων της, δεν αποκλείεται να συνεχίσει τις συνδικαλιστικές της δράσεις μέχρι να εξασφαλιστούν η ασφάλεια και η αξιοπρεπής εργασία για τους ναυτεργάτες.

    δειτε ακομα

    δειτε ακομα