Μια καταστροφή που προκαλεί ερωτήματα: Τι προκάλεσε την κατάρρευση του δρόμου Ρακοπόταμου-Κεραμιδίου;
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας ξεκίνησε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την κατάρρευση τμήματος του δρόμου Ρακοπόταμου-Κεραμιδίου, ενός έργου που θα ένωνε τις παραλίες Λάρισας και Μαγνησίας και αναμενόταν να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο.
Εισαγγελική Παρέμβαση και Έρευνα
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας έδωσε άμεσα εντολή για πραγματογνωμοσύνη, με σκοπό να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της κατάρρευσης.
Η Έκταση της Ζημιάς
Το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται στη θέση “Λατομεία”, όπου το οδόστρωμα έχει υποχωρήσει ολοκληρωτικά. Επιπλέον φθορές έχουν καταγραφεί και σε άλλα σημεία του έργου, παρά το γεγονός ότι οι εργασίες βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη.
Η έρευνα είναι σε πλήρη εξέλιξη με ταχύ ρυθμό. Οι αρχές εργάζονται για να καταγράψουν τις ζημιές και να συγκεντρώσουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Τι Προκάλεσε την Κατάρρευση;
Σύμφωνα με το choraagia.gr, το έδαφος υποχώρησε συμπαρασύροντας τμήμα του δρόμου. Παράλληλα, αναδεικνύονται ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα των εργασιών και την επάρκεια των γεωτεχνικών μελετών.
Το Ιστορικό του Έργου
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η νέα οδός, μήκους 12,1 χλμ, έχει σκοπό τη σύνδεση της περιοχής Κεραμιδίου-Καμαρίου Μαγνησίας με τη διασταύρωση Σκλήθρου-όρια Νομού Λάρισας.
Η κατασκευή του δρόμου ξεκίνησε με σκοπό να αποτελέσει το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας παραλιακής σύνδεσης Λάρισας-Μαγνησίας, καθώς και ενός ολοκληρωμένου ορεινού δικτύου που θα συνδέει την Αργαλαστή με τη Ζαγορά, την Αγιά και τον Πυργετό. Η μελέτη του έργου, προϋπολογισμού 1.280.570,22 ευρώ, ανατέθηκε μέσω ανοιχτού διαγωνισμού το 2007 και ολοκληρώθηκε στις 24 Μαρτίου 2016.
Οι περιβαλλοντικοί όροι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της χάραξης του δρόμου. Κάτι το οποίο καθυστέρησε σημαντικά την ολοκλήρωση της μελέτης. Επιπρόσθετα, για τη διεξαγωγή των γεωτεχνικών ερευνών, υπογράφηκαν δύο συμβάσεις, κόστους 301.705 και 96.626,81 ευρώ αντίστοιχα. Η περιοχή κατασκευής βρίσκεται εντός της προστατευόμενης περιοχής Κάρλα – Μαυροβούνι – Κεφαλόβρυσο Βελεστίνου – Νεοχώρι, η οποία είναι ενταγμένη στο δίκτυο Natura και υπόκειται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς.