Ο Μάριος Θεμιστοκλέους, Υφυπουργός Υγείας, προανήγγειλε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο κλεισίματος ραντεβού στα νοσοκομεία, αρχής γενομένης από την 1η Οκτωβρίου. Στόχος είναι η αναβάθμιση και η απλοποίηση του συστήματος, προσφέροντας παράλληλα περισσότερες διαθέσιμες επιλογές στους πολίτες.
Ενιαία Πλατφόρμα και 1.000.000 Επιπλέον Ραντεβού
Όπως δήλωσε ο κ. Θεμιστοκλέους στην εκπομπή “News Room” της ΕΡΤΝews, οι αλλαγές επικεντρώνονται σε δύο άξονες: την φιλικότητα του συστήματος και την αύξηση της διαθεσιμότητας ραντεβού. «
Αλλάζουμε δύο πράγματα. Καταρχήν κάνουμε το σύστημα πιο φιλικό και θα εξηγήσω τι σημαίνει αυτό και δίνουμε περισσότερο ραντεβού. Δηλαδή προγραμματίζουμε μέσα στους επόμενους μήνες να δώσουμε περισσότερα από 1.000.000 ραντεβού στο σύστημα, στα νοσοκομεία
», τόνισε χαρακτηριστικά. Πλέον, ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να επικοινωνεί μεμονωμένα με κάθε νοσοκομείο ή να χρησιμοποιεί το παλιό σύστημα του 1535. Όλα τα ραντεβού θα ενσωματωθούν σε μία ενιαία πλατφόρμα, προσβάσιμη είτε μέσω διαδικτύου είτε τηλεφωνικά στο 1566.
Βελτιωμένη Εμπειρία Χρήστη με Ψηφιακές Λύσεις
Η νέα λειτουργικότητα θα θυμίζει έντονα τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού για εμβολιασμό κατά την πανδημία. Ο χρήστης θα εισάγει την επιθυμητή ειδικότητα, π.χ., «ενδοκρινολόγο», καθώς και μια περιοχή ενδιαφέροντος. Το σύστημα θα εμφανίζει όλες τις διαθέσιμες επιλογές σε διάφορα νοσοκομεία, όπως για παράδειγμα στον Ευαγγελισμό ή στο Γεννηματά, επιτρέποντας την άμεση επιλογή και κράτηση. «
Άρα το σύστημα γίνεται πολύ πιο εύκολο, απλό, φιλικό. Ακόμη και αυτοί οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία θα μπορούν να τα κάνουν να το κάνουν στο 1566
», επισήμανε ο κ. Θεμιστοκλέους, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση για προσβασιμότητα σε όλους.
Η εφαρμογή των νέων αυτών λειτουργιών θα ξεκινήσει σταδιακά. «
Την 1η Οκτωβρίου αρχίζουν να μπαίνουν τα ραντεβού των νοσοκομείων και μέχρι το τέλος του έτους να έχουμε όλα τα ραντεβού των νοσοκομείων
», ανέφερε ο Υφυπουργός, προσθέτοντας ότι η σύνδεση των ραντεβού με τον ΑΜΚΑ του ασθενούς θα συμβάλλει στην ενημέρωση και στην αποφυγή φαινομένων του παρελθόντος.
Μείωση Χρόνων Αναμονής και Ψυχρά Περιστατικά
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη βελτίωση των χρόνων αναμονής για χειρουργεία. Ο κ. Θεμιστοκλέους ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα των δωρεάν απογευματινών χειρουργείων έχει ήδη αποδώσει καρπούς, με «
πολύ σημαντική μείωση στους χρόνους αναμονής των χειρουργείων
». Αναφέρθηκε σε περιπτώσεις όπου ασθενείς περίμεναν έως και 3-4 χρόνια για απλές επεμβάσεις, κάτι που «
δεν υπάρχει τώρα στη χώρα
». Σύντομα, οι ασθενείς θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τους χρόνους αναμονής κάθε κλινικής σε κάθε νοσοκομείο, βελτιώνοντας τη διαφάνεια και την επιλογή.
Απολογισμός Καλοκαιριού και Συνεχής Βελτίωση
Ο Υφυπουργός Υγείας παρουσίασε έναν θετικό απολογισμό για την καλοκαιρινή περίοδο, επισημαίνοντας την αύξηση του αριθμού των ιατρών και νοσηλευτών, ειδικά σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές. Παρά τις υφιστάμενες δυσκολίες, τόνισε πως «
περιοχές που είχαμε πρόβλημα τα προηγούμενα χρόνια, δεν έχουμε αυτή τη στιγμή
». Στον τομέα του ΕΚΑΒ, σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις βάρδιες και στις επιχειρησιακές βάσεις. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρθηκε η Χαλκιδική, όπου οι βάσεις αυξήθηκαν από τρεις σε επτά, μειώνοντας τον χρόνο απόκρισης σε 15 λεπτά για τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στη συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία εξασφάλισε καταλύματα για τους διασώστες.
Στις αεροδιακομιδές, το Σύστημα Υγείας ενισχύθηκε με ένα επιπλέον αεροπλάνο από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ένα ελικόπτερο στην Πάρο (από το Βελέντζειο Ίδρυμα) για τις Κυκλάδες και ένα ελικόπτερο στη Ρόδο από την Εθνική Τράπεζα. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 1.700 αεροδιακομιδές από την αρχή του έτους.
Ο κ. Θεμιστοκλέους έκλεισε την τοποθέτησή του με τη δέσμευση για συνεχή βελτίωση: «
Ο στόχος ο δικός μας και το σχέδιο και γι αυτό γίνονται πάρα πολλά πράγματα που αρχίζουν να αποδίδουν, είναι κάθε χρόνο, κάθε μέρα να είμαστε καλύτεροι, κάθε μέρα να εξυπηρετούμε και περισσότερους, κάθε μέρα να θεραπεύουμε περισσότερους ασθενείς
». Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσονται και τα προληπτικά προγράμματα, με τις καλύψεις από άλλες ειδικότητες να πραγματοποιούνται πάντα με την έγκριση του Διευθυντή Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου, διασφαλίζοντας την ποιότητα και την ασφάλεια των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.