Το Β’ εξάμηνο του 2026, αναμένεται να αποπερατωθεί ο νέος Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται στα 132 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), χρηματοδοτούμενος από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η υλοποίηση του Προαστιακού είναι σε καλό δρόμο, παρά τις προκλήσεις που σχετίζονται με διαδικασίες απαλλοτρίωσης. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, έχει επιλυθεί περίπου το 90% αυτών των ζητημάτων και το υπόλοιπο 10% προβλέπεται να διευθετηθεί σύντομα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Αναφορικά με τα οφέλη του έργου, ο κ. Τερεζάκης σημείωσε ότι η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα διευκολύνει τη μεταφορά των κατοίκων που εργάζονται σε βιομηχανίες της περιοχής και θα συμβάλλει στη λειτουργία πολλών logistics centers αλλάζοντας, με τον τρόπο αυτό, και τη χρήση των οδικών αξόνων. «Ένα εμπορευματικό τρένο αντιστοιχεί σε 15 – 20 βαρέα οχήματα στους δρόμους» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Το σχέδιο που αφορά την αναβάθμιση του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, συγκεκριμένα το τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων, αναλαμβάνει η εταιρεία ΜΕΤΚΑ από τον όμιλο Metlen. Θα συνδέει την Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το νέο τμήμα θα έχει μήκος 36 χιλιομέτρων και θα περνά μέσα από περιοχές με υψηλή πληθυσμιακή πυκνότητα όπως ο Ασπρόπυργος, η Ελευσίνα και η Νέα Πέραμος, καλύπτοντας τις ανάγκες των κατοίκων αυτών των περιοχών.
Την Παρασκευή, ο κ. Τερεζάκης, μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου, πραγματοποίησε αυτοψία στην περιοχή προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με την πρόοδο των έργων από τον Ανάδοχο.
Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει ανακαίνιση 34,6 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής με χρήση σύγχρονων υλικών και με στόχο τη συμμόρφωση με τις αρχές Διαλειτουργικότητας. Επίσης, περιλαμβάνει την εγκατάσταση του συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV, καθώς και το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με ETCS L1, που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα ενημερωτικά συστήματα στους σταθμούς, καθώς και συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Το τελικό έργο θα διασυνδέει τη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στον σταθμό Άνω Λιοσίων. Ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει και τη γραμμή που θα συνδέει τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, με την ολοκλήρωσή της να εξαρτάται από την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, ο Προαστιακός Χάρη στην υλοποίηση του έργου, θα εξυπηρετεί τους σιδηροδρομικούς σταθμούς/στάσεις στα εξής σημεία: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιά, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου, και Σταθμό Μεγάρων.