Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, βάζει τάξη στην κυκλοφορία των πατινιών στην πόλη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το χάος στους δρόμους.
Νέοι Κανόνες για τα Πατίνια στην Αθήνα
Σε μια προσπάθεια να ρυθμίσει το ζήτημα των πατινιών και γενικότερα των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) και των οχημάτων μικροκινητικότητας που διατίθενται προς ενοικίαση στην Αθήνα, ο δήμαρχος Χάρης Δούκας ανακοίνωσε τη δρομολόγηση νέων κανονισμών.
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Δημαρχιακό Μέγαρο με εκπροσώπους των τεσσάρων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενοικίασης πατινιών στην πόλη. Ο κύριος Δούκας υπογράμμισε την επείγουσα ανάγκη ρύθμισης της κυκλοφορίας, καθώς η ανεξέλεγκτη στάθμευση σε δημόσιους χώρους προκαλεί σοβαρά προβλήματα. Ενώ τάσσεται υπέρ της μικροκινητικότητας ως μέσου βιώσιμης μετακίνησης, τονίζει την αναγκαιότητα ενός σοβαρού πλαισίου λειτουργίας που θα σέβεται τον δημόσιο χώρο της πρωτεύουσας.
Σημεία Συμφωνίας και Δεδομένα
Από τη συνάντηση προέκυψαν τα εξής βασικά σημεία συμφωνίας με τις εταιρείες:
- Ανταλλαγή δεδομένων: Οι εταιρείες θα παρέχουν αναλυτικά στοιχεία για τον στόλο τους (εκτιμάται πως κυκλοφορούν πάνω από 4.000 πατίνια στην Αθήνα), καθώς και δεδομένα κίνησης και στάθμευσης.
Η Δημοτική Αστυνομία επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις παραβάσεις που σχετίζονται με τα ΕΠΗΟ. Ενδεικτικά, τον Μάρτιο καταγράφηκαν 88 παραβάσεις, ενώ τον Απρίλιο ο αριθμός ανήλθε στις 197.
Αντιμετώπιση της Όχλησης και Νέο Πλαίσιο
Ο κύριος Δούκας περιέγραψε την κατάσταση ως «τρομακτική όχληση», επισημαίνοντας τη συχνή ανεμπόδιστη στάθμευση πατινιών σε ράμπες αναπήρων, οδεύσεις τυφλών και στη μέση των δρόμων. Δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν θέλουμε να κυνηγάμε τα πατίνια, θέλουμε να οργανώσουμε την κυκλοφορία τους στην πόλη». Τόνισε δε την αποφασιστικότητα του δήμου να επιβάλει κανόνες για τη σωστή, με σεβασμό στον δημόσιο χώρο, εξέλιξη της μικροκινητικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάστηκε ένα νέο πλαίσιο που περιλαμβάνει:
- 70 οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης για τα πατίνια.
- Ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας σε συγκεκριμένες περιοχές.
- Μείωση της ταχύτητας σε ορισμένους δρόμους.
Ο δήμος επιθυμεί την άμεση εφαρμογή αυτού του νέου κανονιστικού πλαισίου, σε συνεργασία με τις εταιρείες.
Συνεργασία για Βελτίωση
Η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας για την καλύτερη χωροθέτηση και πιο αποτελεσματική αστυνόμευση. Ανέφερε ως παράδειγμα τη χρέωση για λάθος στάθμευση που εφαρμόζεται σε άλλες χώρες και τόνισε πως οι κανόνες έχουν μελετηθεί, αλλά η ακριβέστερη μορφή τους θα προκύψει από τη συμβολή των εταιρειών και την περαιτέρω διερεύνηση του δήμου.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημοσίων Κοινόχρηστων Χώρων, Θωμάς Γεωργιάδης, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αστυνομίας, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Περιβάλλοντος και στελέχη του τμήματος Βιώσιμης Κινητικότητας.