Η Ελλάδα συνεχίζει να κατακτά τις καρδιές των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, εμφανίζοντας αυξημένη δημοφιλία στις βασικές αγορές της.
Η Ελλάδα στις κορυφαίες προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών το 2025
Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στους Ευρωπαίους τουρίστες, σημειώνοντας άνοδο σε δύο από τις τρεις βασικές αγορές της, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία.
Συγκεκριμένα, η χώρα μας κατατάσσεται τρίτη στις επιλογές των Γερμανών και των Γάλλων ταξιδιωτών, ανεβαίνοντας δύο θέσεις, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στην πέμπτη θέση. Επιπλέον, η Ελλάδα είναι στην τρίτη θέση για την ιταλική αγορά και στην έκτη για την ισπανική.
Αναλυτική μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις ευρωπαϊκές αγορές
Τα δεδομένα προέρχονται από την έρευνα του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) για το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού. Η ανάλυση βασίζεται σε στοιχεία που συλλέχθηκαν μέσω διαδικτυακής έρευνας από την Global WebIndex (GWI) με συμμετοχή 5.507 ατόμων ηλικίας 16-64 ετών στην περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, από τις αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας, Ηνωμένου Βασιλείου, Ισπανίας και Ιταλίας.
Οι πέντε αυτές χώρες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 47% των τουριστικών εσόδων από τον εισερχόμενο τουρισμό της Ελλάδας το 2024.
Τάσεις και συμπεριφορές ταξιδιωτών στην Ευρώπη
Η αύξηση της Ελλάδας στις προτιμήσεις των Γερμανών και Γάλλων οφείλεται εν μέρει και στη μείωση της δημοτικότητας ανταγωνιστικών προορισμών όπως η Αυστρία και η Γαλλία για τους Γερμανούς, καθώς και η μείωση των ταξιδιών των Ισπανών προς τη Γερμανία.
Η χώρα κατέγραψε αύξηση 1,8 ποσοστιαίων μονάδων στη Γαλλία, σταθερότητα στη Γερμανία, και μικρή πτώση σε Ηνωμένο Βασίλειο (-1,5 π.μ.) και Ισπανία (-0,5 π.μ.).
Προγραμματισμός και προτιμήσεις διακοπών
Οι Γερμανοί και Βρετανοί σχεδιάζουν τις διακοπές τους νωρίτερα από Γάλλους, Ισπανούς και Ιταλούς, με μια αυξανόμενη τάση για πιο έγκαιρες κρατήσεις διαμονής, μεταφορών και δραστηριοτήτων.
Οι διακοπές σε παραλία παραμένουν η πρώτη επιλογή των ταξιδιωτών, ακολουθούμενες από city breaks, αποδράσεις στη φύση, επίσκεψη σε αξιοθέατα και ταξίδια για πεζοπορία.
Η απόλαυση και η χαλάρωση αποτελούν τα κύρια κίνητρα για διακοπές, με ξενοδοχεία και μοτέλ να παραμένουν πρώτος τύπος καταλύματος, αν και καταγράφεται διαφοροποίηση ανά αγορά όσον αφορά την προτίμηση σε ξενοδοχειακή διαμονή.
Μέσα μεταφοράς και επιλογές ταξιδιού
Το αεροπλάνο είναι το δημοφιλέστερο μέσο ταξιδιού, με προτίμηση σε πτήσεις έως 3 ώρες. Επίσης, σημεία προτίμησης αποτελούν το αυτοκίνητο και το τρένο, αν και η γεωγραφική θέση της Ελλάδας καθιστά την πρόσβαση με τρένο ή αυτοκίνητο λιγότερο ελκυστική σε σύγκριση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Σημειώνεται επίσης σημαντική αύξηση στη γερμανική και βρετανική αγορά για ταξίδια με και διαμονή σε σκάφος/πλοίο, γεγονός που δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για κρουαζιέρες.
Συνοδός ταξιδιού και νέα πρότυπα
Η πλειονότητα των Ευρωπαίων προτιμά να ταξιδεύει με τον/τη σύντροφο ή την οικογένεια, ενώ υπάρχει αύξηση των ατόμων που ταξιδεύουν μόνοι, ειδικά στη γερμανική αγορά.
Παράλληλα, παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον για ταξίδια με κατοικίδιο σε όλες τις αγορές, παρότι τα ποσοστά παραμένουν ακόμα χαμηλά.