Μια σοβαρή κατάσταση προέκυψε στις 9 Οκτωβρίου, όταν ο συρμός 4245 του Προαστιακού Αθηνών αναγκάστηκε να κινηθεί οπισθοδρομικά, καθώς έλαβε εντολή από τον σταθμάρχη της Τηλεδιοίκησης Σ.Κ.Α. να εισέλθει σε λάθος γραμμή, συγκεκριμένα εκείνη του Μετρό, κοντά στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Το γεγονός αυτό καταγγέλθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ζητώντας άμεση διερεύνηση της υπόθεσης.
Η Hellenic Train, σε επίσημη ανακοίνωσή της, δήλωσε ότι «η εταιρεία διερευνά τα αίτια του περιστατικού», επισημαίνοντας ότι συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές. Παράλληλα, έχει ενεργοποιηθεί πειθαρχική διαδικασία για να εξεταστεί η ευθύνη του προσωπικού που συμμετείχε στην περίπτωση αυτή, το οποίο έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Η Hellenic Train διαβεβαίωσε ότι διατηρεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφάλειας σε όλες τις διαδικασίες και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για τους εργαζομένους της.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, σε ραδιοφωνική του παρέμβαση, η ευθύνη ανήκει στον σταθμάρχη, ο οποίος έχει απομακρυνθεί από την υπηρεσία. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, που τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του στη γραμμή του Μετρό.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΣΕ:
«Στις 9 Οκτωβρίου, γύρω στις 17:44, η αμαξοστοιχία 4245, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, απέφυγε την είσοδό της στη γραμμή 3 της ΣΤΑΣΥ λόγω σφάλματος λάθους από τον Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.
- Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για τους επιβάτες του προαστιακού ή του Μετρό, καθώς ο συρμός κινήθηκε σε ασφαλή διαδρομή, η οποία όμως δεν ήταν εγκεκριμένη για τη χρήση από τους συρμούς του Μετρό.
- Όλες οι κινήσεις των συρμών ελέγχονται μέσω σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, οι οποίες λειτουργούν από το 2004.
- Οι συρμοί του προαστιακού κι εκείνοι του Μετρό είναι συμβατοί, πράγμα που σημαίνει ότι δεν κινδυνεύουν να «σφηνωθούν» στη σήραγγα.
- Ο μηχανοδηγός, παρά την προειδοποίηση των δύο φωτοσημάτων, τα παραβίασε και, μετά από επικοινωνία με το ΣΚΑ, έλαβε οδηγίες για να κινηθεί οπισθοδρομικά.
- Στη συνέχεια, ορίστηκε εκ νέου η κανονική διαδρομή του.
Συνοψίζοντας:
- Όλες οι κινήσεις των συρμών υπόκεινται σε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
- Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση σχετικά με συρμό, αλλά παραβίαση από μη εξουσιοδοτημένο συρμό σε γραμμή Μετρό.
- Ο μηχανοδηγός αγνόησε δύο φωτοσήματα προειδοποίησης για είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
- Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα και θα περάσει εκ νέου εκπαίδευση.