Η Ελλάδα αναβαθμίζει τη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με επένδυση 496 εκατ. ευρώ για ενίσχυση της διασύνδεσης στην Ευρώπη

Η Ελλάδα επανέρχεται δυναμικά στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη με νέα έργα που προβλέπουν κρίσιμες αναβαθμίσεις υποδομών, ενισχύοντας τη σύνδεση με γειτονικές χώρες και την ευρωπαϊκή αγορά.

Στρατηγική αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Μηχανισμού Connecting Europe Facility (CEF), ενέκρινε χρηματοδότηση 277,2 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της κρίσιμης γραμμής Αλεξανδρούπολη-Πύθιο, αναδεικνύοντας το ενδιαφέρον για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών υψηλής προστιθέμενης αξίας στην Ελλάδα. Σε συνδυασμό με την έγκριση 219,6 εκατ. ευρώ για το τμήμα Πύθιο-Ορμένιο, η συνολική χρηματοδότηση υπερβαίνει τα 496 εκατ. ευρώ για τον άξονα μήκους 178 χλμ.

Βασικά χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο περιλαμβάνει:

  • Αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής
  • Κατασκευή δεύτερης γραμμής για αύξηση της χωρητικότητας
  • Αναβάθμιση σταθμών και οδικών υποδομών που τελούν σε άμεση συνάφεια με το σιδηροδρομικό δίκτυο
  • H γραμμή θα λειτουργεί επιπλέον ως προαστιακή σύνδεση για τις περιοχές κατά μήκος του ποταμού Έβρου, προωθώντας την τοπική κινητικότητα.

    Γεωπολιτική και οικονομική σημασία

    Όπως τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, το έργο ενισχύει τον γεωπολιτικό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας, καθώς διευκολύνει τη σύνδεση με Βουλγαρία και Ρουμανία. Η αναβάθμιση αυτή υποστηρίζει τόσο τις εξαγωγικές δυνατότητες της Ελλάδας όσο και το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα military mobility, ενισχύοντας την ταχεία μεταφορά στρατιωτικού υλικού σε περιόδους ανάγκης.

    Εμπιστοσύνη στην ελληνική τεχνογνωσία

    Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, χαρακτήρισε την έγκριση ως μια σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης στις ελληνικές τεχνικές μελέτες και στον ώριμο σχεδιασμό, ενώ επισήμανε την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης με τα ανατολικά σύνορα ως «νέο άξονα διεθνούς μεταφορικής σημασίας».

    δειτε ακομα

    δειτε ακομα