Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας, στο πλαίσιο ενημέρωσης των πολιτών, ξαναβάζει στο προσκήνιο το ζήτημα των παραπλανητικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Recent reports have highlighted a surge in phishing attacks aimed at email users. Specifically, οι χρήστες λαμβάνουν ψευδείς επικοινωνίες που προσποιούνται πως προέρχονται από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου, το gov.gr, προσκαλώντας τους να επισκεφτούν συγκεκριμένους συνδέσμους για δήθεν «αζήτητα οφέλη».
Η κυβερνητική υπηρεσία τονίζει ότι το phishing είναι μια τακτική εξαπάτησης, όπου ο αποστολέας προσπαθεί να εμφανιστεί ως αξιόπιστη οντότητα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την απαίτηση για ακολουθία συγκεκριμένων οδηγιών, οι οποίες μπορεί να ζητούν από τον χρήστη να επισκεφτεί έναν σύνδεσμο ή να δώσει προσωπικές πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης, ταυτότητα και οικονομικά στοιχεία.
Έγινε προειδοποίηση: «Αν πατήσεις… θα την πατήσεις» – Δες πώς να προστατευτείς από ηλεκτρονικές απάτες
Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς οι επιτήδειοι πολλές φορές ντύνονται στα «φαινόμενο» της εμπιστοσύνης. Ορισμένες πρακτικές προφυλάξεις είναι αναγκαίες ώστε να προστατευτείτε.
Συμβουλές
Εδώ είναι μερικές πρακτικές συμβουλές για να θωρακίσετε τη διαδικτυακή σας ασφάλεια κατά τις phishing επιθέσεις:
- Μην δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία (π.χ. κωδικούς Taxis, e-Banking, αριθμούς καρτών) σε οποιονδήποτε υποτίθεται ότι είναι διαμεσολαβητής ή επαγγελματίας για «ρήτρα» που σχετίζεται με κρατικές επιδοτήσεις κ.λπ.
- Προτιμήστε να επισκέπτεστε τις επίσημες ιστοσελίδες των οργανισμών ή των τραπεζών απευθείας, αντί να ακολουθείτε συνδέσμους από email ή μηνύματα.
- Αν λάβετε ύποπτο email, επικοινωνήστε με τον υποτιθέμενο αποστολέα πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε ενέργεια.
- Ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του αποστολέα. Συχνά, τα phishing emails έχουν δευτερεύουσες και μη αξιόπιστες διευθύνσεις αποστολής.
- Εξετάστε το είδος των πληροφοριών που ζητούν. Οι αξιόπιστοι φορείς δεν επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ζητώντας ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία.
- Έντονη επιφυλακτικότητα αν το μήνυμα δημιουργεί αίσθηση επείγοντος – οι επιτήδειοι συνήθως προσπαθούν να επιταχύνουν τις αντιδράσεις.
- Διατηρείτε επίσης μια επιφυλακτική στάση με μηνύματα σχετικά με επιστροφές φόρου ή επιδοτήσεις.
- Κάντε έναν έλεγχο γραμματικής και ορθογραφίας – πολλές φορές τα μηνύματα phishing περιέχουν λάθη.
- Χρησιμοποιήστε λύσεις ασφαλείας και antispamming προγράμματα για ανίχνευση και απόρριψη κακόβουλων μηνυμάτων.