Αττική: Νέες Προτάσεις για την Αντιμετώπιση του Κυκλοφοριακού Χάους

Νέες Προοπτικές για την Ανάπτυξη Έργων Υποδομής στην Αττική μέσω Πρότυπων Προτάσεων

Το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί σημαντικές νομοθετικές αλλαγές σχετικά με τις Πρότυπες Προτάσεις, προσδοκώντας να δώσει λύσεις στο χρόνιο πρόβλημα της χρηματοδότησης νέων έργων υποδομής στην Αττική, ένα ζήτημα που επιδεινώνει το κυκλοφοριακό χάος της περιοχής. Οι κατασκευαστικές εταιρείες ζητούν επιτακτικά την ενεργοποίηση του θεσμού των πρότυπων προτάσεων, επιτρέποντας στον ιδιωτικό τομέα να αναλάβει την τεχνική και μελετητική προετοιμασία έργων, διευκολύνοντας τη διεξαγωγή των απαραίτητων διαγωνισμών.

Αναθεώρηση του Θεσμικού Πλαισίου για τις Πρότυπες Προτάσεις

Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις, το Υπουργείο Υποδομών έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων. Οι πρόσφατες αλλαγές, που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο, επικεντρώνονται σε δύο κεντρικά σημεία:

  • Ανανέωση των Επιτροπών Αξιολόγησης: Οι επιτροπές πλέον απαρτίζονται αποκλειστικά από υπηρεσιακούς παράγοντες με τεχνοκρατική εξειδίκευση, εξασφαλίζοντας αντικειμενικότητα και αποφυγή πολιτικών παρεμβάσεων.
  • Ελαχιστοποίηση της Δημόσιας Χρηματοδότησης: Τα προτεινόμενα έργα θα υλοποιούνται μέσω συμβάσεων παραχώρησης ή ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), με ελάχιστο προϋπολογισμό 200 εκατομμυρίων ευρώ.

Αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν μια στροφή προς τη στήριξη έργων υποδομής από τον ιδιωτικό τομέα, αντιμετωπίζοντας την έλλειψη ευρωπαϊκών κονδυλίων και εθνικών πόρων.

Πρότυπες Προτάσεις: Μια Εναλλακτική Λύση για την Αττική

Οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν μια ελπιδοφόρα λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική, ιδίως για έργα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, όπως ορισμένες οδικές κατασκευές. Η διαδικασία υποβολής περιλαμβάνει:

  • Υποβολή πρότασης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
  • Πλήρη φάκελο με περιγραφή του έργου, οικονομική ανάλυση και μελέτη κόστους-οφέλους.
  • Καταβολή παραβόλου 1‰ της προϋπολογισθείσας αξίας του έργου.

Μετά την έγκριση της πρότασης, ακολουθεί διαγωνισμός στον οποίο μπορούν να συμμετάσχουν και άλλες εταιρείες. Αυτή η διαδικασία προωθεί την ανάπτυξη έργων υποδομής στην Αττική μέσω της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, φέρνοντας νέες επενδύσεις και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών.

δειτε ακομα

δειτε ακομα