Σήμερα Δευτέρα ξεκινάει η χειμερινή εκπτώσεις 2025 και οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας είναι πανέτοιμοι να υποδεχτούν τους καταναλωτές με «εντυπωσιακές εκπτώσεις και μοναδικές ευκαιρίες». Οι έμποροι αναμένουν μαζική συμμετοχή και είναι έτοιμοι να ικανοποιήσουν τις αγοραστικές ανάγκες των πολιτών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, ενώ τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και τις Κυριακές 19 και 26 Ιανουαρίου, από τις 11:00 έως τις 18:00. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές.
Προσοχή στους καταναλωτές
Πριν ξεκινήσουν τις αγορές τους, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τα βασικά τους δικαιώματα. Όπως αναφέρει και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, είναι σημαντικό να αναγράφονται καθαρά η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή σε όλα τα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά, μαζί με την κατάλληλη μονάδα μέτρησης.
Η αναγραφή της προηγούμενης τιμής που ίσχυε για έναν καθορισμένο χρόνο πριν από την έκπτωση είναι επίσης υποχρεωτική. Αυτή η προγενέστερη τιμή θα πρέπει να αντιστοιχεί στην χαμηλότερη τιμή τουλάχιστον για 30 ημέρες πριν από την μείωση. Αν το προϊόν κυκλοφορεί λιγότερο από 30 ημέρες, η περίοδος μειώνεται σε 10 ημέρες.
Επιπλέον, οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέξουν τις περιπτώσεις όπου προσφέρονται εκπτώσεις πάνω από το 60% για το σύνολο των προϊόντων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, απαραίτητη είναι η αναγραφή του ποσοστού και, αν υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά ανά κατηγορία προϊόντων, θα πρέπει να αναφέρεται το εύρος του προσφερόμενου ποσοστού.
Για καταστήματα STOCK ή OUTLET, υπάρχουν επίσης ειδικοί κανόνες. Οι τιμές τους πρέπει να είναι αναγνωρίσιμες, με την παλαιά τιμή διαγραμμένη και τη νέα τιμή ευδιάκριτη, ενώ είναι προαιρετική η αναγραφή του ποσοστού της μείωσης για την καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή.
- Η παλαιά τιμή πώλησης διαγραμμένη, και
- Η νέα μειωμένη τιμή πώλησης πρέπει να είναι σαφής.
Απαραίτητο είναι να εμφανίζονται και οι ενδιάμεσες τιμές, ενώ οι εκπτώσεις θα πρέπει να αναφέρονται καθαρά με τους όρους «εκπτώσεις» ή «προσφορές».
Σε περίπτωση που οι εκπτώσεις ή άλλες ανακοινώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, οι έμποροι μπορεί να αντιμετωπίσουν χρηματικά πρόστιμα που φτάνουν έως και το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, με ελάχιστο ποσό 20.000 ευρώ. Εάν υπάρξει δεύτερη παράβαση εντός πέντε ετών, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει το 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του εμπόρου.