Το ηλεκτρονικό εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης προχωράει σε τελικές δοκιμές με στόχο να είναι πλήρως λειτουργικό στις 30 Νοεμβρίου. Στην ημερομηνία αυτή, το έργο αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό, προσφέροντας ένα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης κομίστρου.
Η αμερικανική εταιρία Conduent, γνωστή για τις «έξυπνες» λύσεις κινητικότητας, ήταν υπεύθυνη για την προμήθεια του εξοπλισμού και το λογισμικό, συνεργαζόμενη με τη ΑΚΤΩΡ. Η Conduent έχει περισσότερα από 50 χρόνια παρουσίας στον τομέα και δραστηριοποιείται σε 20 χώρες με παροχή συστημάτων κομίστρου σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας παγκοσμίως.
Το νέο σύστημα κομίστρου στο Μετρό Θεσσαλονίκης προγραμματίστηκε να αναπτυχθεί ως τμήμα της κατασκευής του μετρό, και εκτός από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, προσφέρει και δυνατότητες για περαιτέρω επεκτάσεις, ανάλογα με τις ανάγκες τις συγκοινωνιακής αρχής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου που ανέπτυξε η ΑΚΤΩΡ διαφέρει από το έργο του ενιαίου εισιτηρίου του ΟΣΕΘ, το οποίο βρίσκεται σε συζήτηση λόγω προμήθειας 2 εκατομμυρίων ηλεκτρονικών εισιτηρίων για λεωφορεία. Αυτό το εγχείρημα, που έχει εγείρει ερωτήματα αναφορικά με την αποτελεσματικότητά του, ανήκει στη σύμβαση για το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».
Από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν προσωποποιημένες κάρτες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν όχι μόνο τα συνηθισμένα προϊόντα κομίστρου, αλλά και εκπτωτικά προγράμματα, σύμφωνα με την επιλεξιμότητά τους. Ωστόσο, το σύστημα θα υποστηρίζει επίσης την έκδοση χάρτινων εισιτηρίων με ενσωματωμένο τσιπ, που μπορούν να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, μειώνοντας την κατανάλωση χαρτιού.
Για την επιπλέον ασφάλεια, πολλαπλά επίπεδα προστασίας θα διασφαλίζουν την αποτροπή καταχρηστικής χρήσης των εισιτηρίων, κάτι που στο παρελθόν ήταν δύσκολο να ελεγχθεί με τα παραδοσιακά χάρτινα εισιτήρια.
ΠΗΓΗ: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ